Whirpool droger blijft piepen

Hallo, ik heb een whirpool droger die telkens aangeeft dat het water reservoir vol zit. Nu heb ik hem op de grond gezet en de boven en zijkanten eraf gehaald en het piepen hield op. Ik heb toen een was gedraaid en later in elkaar gezet en het piepen begon weer. Slangetjes en alles losgemaakt en in geblazen maar dat hielp niet. Weer op de grond gezet en open gemaakt en stuk na stuk weer in elkaar gezet en kwam er toen achter dat het de rechterzijkant was, dat als je die er weer opzet dat hij dan begint te piepen. Ik kan de zijkant er bijna helemaal op zetten maar als ik het laatste stukje er tegen aan duw dan begint hij na tientallen seconden te piepen. Heb dit nagebootst door mijn handen tegen het binnenwerk te duwen maar het gebeurt alleen als ik de plaat er helemaal opzet. Iemand enig idee???? Soms moet ik even de "dradenbox" en de zijkant hard tegen elkaar duwen om het piepje te laten gaan maar heel vaak doet hij het vanzelf.

De waterniveaumeter (vlotter) meet een hoogwaterstand. Deze zit onderaan naast de pomp. Pomp eraf halen en kijken of het werkelijk vol staat. Meestal wat verstopt of een defecte/haperende pomp.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
jerome

Golden Member

De opvangbak onderaan voor condenswater heeft een klein pompje. Lopen wel eens vast door een combinatie van stof en vocht die een brei gaan vormen. Sensoren voor de waterstand zeker ook reinigen.
Edit: en dan kan het gebeuren dat alles op een dermate onmogelijke plaats zit, dat je er niet bij kan zonder de trommel eruit te halen.

[Bericht gewijzigd door jerome op woensdag 18 augustus 2021 23:50:51 (26%)

De droger is vrij nieuw en als ik de zijkant eraf haal, desnoods helemaal, dan blijft hij gewoon draaien. Het is puur die zijkant die dan tegen het dradenkasje komt. Ik wil niet vervelend doen maar ik had het wel duidelijk uitgelegd dacht ik. Toch bedankt voor de tips..

Ik dacht dat door je werkzaamheden met het trillen de vlotter wat beïnvloedde en dat je zo een verkeerde conclusie maakte.

Dit nu opgeklaart zijnde zou ik beginnen met te kijken of er garantie is en indien niet zou ik wat beginnen meten op die vlotter of de service info raadplegen op een reeksfout of dubbel gebruikte sensor. Hiervoor is een 85nr en geduld benodigd.

Het is ook een modetrend aan het worden om meetpennen te gebruiken ipv vlottermeting. Mss dat er toch een en ander onderaan vuil is. Veel is niet nodig om een meetpenmeting uit de haak te helpen.

[Bericht gewijzigd door EricN op woensdag 18 augustus 2021 23:56:36 (21%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
jerome

Golden Member

Je kan natuurlijk ook met de slijpschijf een stuk uit de zijkant halen zodat het doosje de plaat niet meer raakt. Ook mogelijk is gewoon dat kastje inspecteren op iets wat los is gekomen en dat weer vast maken of de eventuele kabelbreuk herstellen.

jerome

Golden Member

Op 18 augustus 2021 23:53:44 schreef EricN:Het is ook een modetrend aan het worden om meetpennen te gebruiken ipv vlottermeting. Mss dat er toch een en ander onderaan vuil is. Veel is niet nodig om een meetpenmeting uit de haak te helpen.

Het volstaat om 1 keer de pluisfilter te vergeten om de vingers van de sensor te triggeren.

Op 19 augustus 2021 00:09:41 schreef jerome:
Je kan natuurlijk ook met de slijpschijf een stuk uit de zijkant halen zodat het doosje de plaat niet meer raakt. Ook mogelijk is gewoon dat kastje inspecteren op iets wat los is gekomen en dat weer vast maken of de eventuele kabelbreuk herstellen.

Ik heb er al een theedoek tussen gedaan en dat helpt ook niet, het is dus niet iets met de geleiding van de stroom, hoe dit zou kunnen weet ik ook niet maar mischien dat een van de kabels niet goed geisoleerd is ofzo, ja je weet het nooit. Ga proberen de zijkant er af te laten en dan een stuk hout ertegen aan en kijken of hij hetzelfde doet. Dan is waarschijnlijk een van die draden uit zijn 'connectie poort' of dus niet helemaal goed aangesloten om het wat beter te verwoorden.

De rest ook bedankt voor de tips!!

Meet eens goed na of de weerstand van sensor goed open is..

jerome

Golden Member

Als de bak een drain heeft naar buiten kan je de stop wegnemen en de bak leeg laten. Komt er veel uit, dan kan het pompje verstopt of vast zitten.
Toestel zou dan zonder de stop moeten werken, maar de vloer gaat nat worden.