Firefox revisited

Op 18 augustus 2021 12:36:34 schreef blackdog:
... Bij mijn werkstation is de "chrome" folder niet aanwezig ...

Bij mij ontbrak "chrome" ook, ik heb het ook ooit zelf toegevoegd.

in Linux:
/home/XXX/.mozilla/firefox/YYY.default/chrome/

Ik heb nog meer instellingen aangepast. De meeste dingen zijn gekopieerd van internetpagina's als een lap tekst. Daarvan weet ik niet eens wat het doet maar het zag er wel goed uit :-)

reading can seriously damage your ignorance
Arco

Special Member

Bij veel mensen werkt die complete userChrome.css file niet; doet niks. (bij mij deed 'ie ook niks)
Dan moet je hem strippen tot alleen de 3 regels die in mijn CSS file staan overblijven...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Blijkbaar werkt het niet als er ergens een enkele fout zit. Zodra je die hebt weggeknipt dan gaat het weer goed. Je knipt dan wel dingen weg die toch wel bruikbaar zijn misschien. Ik zou daar toch wat langer mee spelen.
Wel merkwaardig dat het per machine verschilt. Of zou het aan de versie liggen? Ik kan me herinneren dat ik vrij lang bezig ben geweest om andere windows dan het hoofdscherm in dark mode te krijgen. Als ik een typefoutje maakte dan was ik weer een tijd aan het zoeken. Uiteindelijk was ik nog niet helemaal tevreden maar kon ik bepaalde delen niet kleuren omdat ik daarvan de css-namen niet kon vinden.

Zo ben ik ook een hele tijd aan het prutsen geweest om CO in dark mode te krijgen op mijn telefoon. Ik heb Firefox van mijn telefoon afgegooid omdat het niet meer bruikbaar was na een update. Een wijziging waar ik niet aan wilde wennen. Nu staat Opera op m'n telefoon. CO geeft dan aan het eind van ieder bericht een witte balk over witte tekst waardoor je het eind van het bericht niet kunt lezen. Het probleem zit in de gradient van grijstinten die verziekt de opmaak. Ik lees daarom CO niet meer op m'n telefoon.

reading can seriously damage your ignorance
fatbeard

Honourable Member

Wel, het is zover: de laatste update van Firefox (nu versie 92.0) heeft ook hier de teletubby-stand geactiveerd.
Maar geen van de tips heeft enige invloed.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

Op 9 september 2021 10:00:56 schreef fatbeard:
Wel, het is zover: de laatste update van Firefox (nu versie 92.0) heeft ook hier de teletubby-stand geactiveerd.
Maar geen van de tips heeft enige invloed.

En dat kwam omdat de naam van de originele file die @Arco heeft geüpload met een hoofdletter begint...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
benleentje

Golden Member

C:\Users\XXX\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\YYY.default-release\chrome

Het is me nog niet geheel duidelijk wat ik hier mee moet doen. Ik snap dat van die XXX en YY wel en ik heb ook de file chrome.css daar neer gezet. Maar moet ik deze regel ook nog toevoegen aan de config van firefox en hoe?

Vandaag weer een update naar 92.0(64bit) en weer die proton look terug, maar de instellingen voor proton.enabled staat op false.
Ik wil gewoon de standaard look weer hebben.
De updates zijn goed dat ze er zijn, maar verandering aan het uiterlijk moet toch altijd een keus blijven.

Ik heb ondertussen een soort van standaard (old thema) gevonden en het ziet er weer vertrouwd uit.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/standart-theme-old/

[Bericht gewijzigd door benleentje op vrijdag 10 september 2021 15:23:27 (12%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
maartenbakker

Golden Member

Wat een stelletje knoeiers dan daar... Nouja, misschien ga ik dan nog wel eens updaten en het thema proberen. Als het niet bevalt kan ik wellicht nog downgraden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Op 9 september 2021 10:16:54 schreef fatbeard:
[...]

En dat kwam omdat de naam van de originele file die @Arco heeft geüpload met een hoofdletter begint...

Windows zeurt niet over hoofd of kleine letters gelukkig... ;) (is ook totaal zinloos)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

... dus voor windhoos is MA en mA hetzelfde. :?
Nou lekker dan ... >:)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Ik zie geen enkel voordeel in case sensitivity voor file names, alleen nadelen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Het enige nadeel is als je een filesystem hebt dat cases ondersteunt, maar ook case insensitivity. Oftewel je kunt mA niet in Ma hernoemen omdat hij al denkt dat het hetzelfde bestand is. Die fout zal er in Windows 10 nog steeds wel inzitten.

Case sensitivity is de natuurlijke staat van een modern filesystem (je hoeft dan geen enkele logica bij te knutselen), anders is het einde heel erg zoek en eindig je in rare compromissen en workarounds.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

In Windows kun je mA gewoon in Ma hernoemen. Vooer zoeken maakt 't geen verschil wat voor case het is.
Da's wel zo fijn: als je niet meer weet hoe je de file genoemd hebt qua case wordt 'ie toch altijd gevonden.

En als je files met dezelfde naam in een verschillende case hebt, ben je al verkeerd bezig.
Zelfde geldt voor directorynamen op internet sites: zeer ergerlijk als je die niet kunt vinden omdat je een naam wel of niet met een hoofdletter hebt geschreven... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 11 september 2021 12:02:12 schreef maartenbakker:

Case sensitivity is de natuurlijke staat van een modern filesystem

Hoezo Modern? Unix doet het al vanaf... heel lang geleden en Linux varianten ook, maar dat die mag je ook best moderne OS'en noemen :)

Ik weet niet hoe het zat met CP/M of al die kleine huiscomputtertjes uit de jaren '80.

Het verschil tussen milli en Mega is ook een factor tien-tot-de-negende. en da's best wel aanzienlijk. Dar hadden ze toen wel iets langer over na mogen denken. Als ze toen een electron "positief" hadden genoemd in plaats van "negatief" waren een heleboel electronica zaken ook wat gemakkelijker te begrijpen geweest.

En aahrg, de begin dagen van Internet, waar bestanden op servers soms werden afgekapt van ".html" naar ".htm" omdat 4 letters achter een punt toch echt te veel was voor sommige computters, met als resultat je website het niet meer doet.

fatbeard

Honourable Member

Ik weet niet hoe het zat met CP/M of al die kleine huiscomputtertjes uit de jaren '80.

DIE DEDEN ALLES MET HOOFDLETTERS. In die dagen waren kleine letters al bijzonder...
Uit diezelfde tijd stamt ook de 8.3 conventie van bestandsnamen: er waren slechts 11 bytes gereserveerd voor de filenaam in de directorystructuur. Toen was het ook eenvoudig om die suffix 1-op-1 te koppelen aan betekenis, iets waar virussen vandaag de dag nog steeds misbruik van maken.

De uit onwetendheid geboren aanname (die tot standaard is verworden) dat de stroom van plus naar min loopt is mede debet aan die moeilijke begrijpbaarheid van veel electronica-zaken.
En voor de volledigheid: positieve electronen bestaan óók: positrons...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
eSe

Honourable Member

In OS2 was er ook een verschil tussen hoofd- en kleine letters, wat klopt, zie ASCII code :-) Je had ook plaats voor "long file names" + 1024 bytes voor metadata.

Het rare vond ik 8.3 van DOS/Win, omdat er byte's moesten gespaard worden? In Microsoft basic (versie??) van de CBM64 had je al 20 karakters voor een filenaam op de floppy's en toen was er nog minder geheugenplaats dan later in de p.c. en op de schijfjes.

MS heeft wel wat rare dingen gedaan in de loop der jaren.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
maartenbakker

Golden Member

Ik meen dat de 8.3 beperking met de FAT en directory table mee is overgenomen is uit een bepaalde versie van CP/M.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
eSe

Honourable Member

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..

Zuinige Hollanders noemen dat ook wel M$ (spreek uit MegaDollar)
Misschien dat daarom MS er een beetje vreemd uit ziet.
:-)

reading can seriously damage your ignorance
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Heeft dit nog wat met elektronica te maken?
Om de zelfde reden kreeg mijn MS Office 2000 vraag een slotje.