meerdere beeldschermen

Hallo!

Ik ben op zoek naar een makkelijke oplossing om een 'videowall' (of ja, 1 beeld in meerdere schermen splitsen) te maken. Ik heb enkele topics hier gelezen, maar geen ervan gaf mij een eenduidig antwoord (ik ben ook een klein beetje een leek!).

Maar dus, ik werkte met een datapath fx4, maar het probleem is dat deze moeilijk te vinden is om uit te lenen. Ik las ergens iets om 4 beeldschermen te verbinden aan je computer en dan deze elk met een beamer te verbinden. Ik las dat je dan een moeilijke aansluiting kunt maken tussen de schermen, maar dit zou geen probleem zijn (beeldschermen staan niet naast elkaar, het zijn er 4 verspreid over een ruimte).

Mijn vraag is dus of er goedkopere opties zijn? Misschien een domme vraag, maar is het niet mogelijk om een normale video splitter te gebruiken, en dan 4x hetzelfde beeld op de beamers te projecten, en op de beamer zelf in te zoomen? Wss kan een beamer niet zoveel zoomen, maar ik denk dan aan brakkere oplossingen: een deel zoomen en een kartonnetje voor de beamer hangen dat een deeltje afschermt? Er wordt flitsende woorden, witte vlakken en beelden heel snel geprojecteerd, dus er mogen wel wat schoonheidsfoutjes inzitten.

alvast bedankt!

Hensz

Golden Member

Je wilt dus eigenlijk geen videowall, maar alleen maar 4 verschillende schermen aansluiten?

Don't Panic!

Naar wat ik lees wil je dus eigenlijk 1 video hebben, maar slechts delen daarvan zichtbaar maken op een uitgang?

Om heel eerlijk te zijn: ik zou gewoon een computer met genoeg video-uitgangen zoeken en die video's gewoon apart afspelen. Ik denk dat je dan veeel sneller, goedkoper en makkelijker (minder kans op storingen) klaar bent dan met wat je nu wil (wat ik ook maar half begrijp...)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.