Op 20 augustus 2021 06:41:50 schreef fcapri:
zeker als er nog van die splitters in de muren zitten met zo plastic afscherming, altijd fun
Er bestaan idd van die goedkope haakse coaxconnectoren die 'open' zijn.
Deze constructie dient om makkelijk te kunnen een connector aanzetten door niet-technici.
Maar de splitters die je toont zijn wel degelijk volledig afgeschermd.
De pluggen zijn gefelst op een metalen doosje en het plastic is slechts afwerking.
Op 20 augustus 2021 09:55:09 schreef High met Henk:
Bedenk wel dat een ontstekingspuls verdomd dichtbij de ideale Dirac-puls zit..
En, wat brengt dat dan voor extra's mee?
Ja, hoe steiler de puls, hoe breder het spectrum.
en dus een 4 dealer stoorbron is.
die term heb ik nog nooit gehoord. Leg eens uit
Mijn advies is om dus eens te kijken of een piëzo ontsteker voor gasfornuis ook stoort.
Die zijn iets mobieler dan een bromfiets en kun je wellicht gebruiken om een richting van storing te vinden (ik zie nu verkleuring in beeld, geen totale wegval, wellicht als je dichterbij de fout bent wel)
Dat is dan weer een goede tip.
Mogelijkheid 1: De installatie is ok voor rf en de storing enkel te wijten aan de brommers. De vraag is : Wat ga je er aan doen? Een scheldtirade of duimspijkers en spaanschroeven in de straat strooien?
Mogelijkheid2: en veel waarschijnlijker, je bekabeling is een beetje lek en je hebt enkel last bij sterke stoorsignalen.
Hier kan rondlopen in huis met een piezoaansteker zeker helpen de zwakke plaatsen te lokaliseren.
De vraag blijft hoeveel last de TS er eigenlijk van heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat de jeugd de ganse dag en nacht voor je deur over en weer rijdt. Tenzij Altijdprijs ergens een knappe dochter verborgen houdt