Waterpomp auto switch

Hallo,

Sinds heel lang ga ik weer eens aan de gang met mijn oude hobby.
Ik ben een amateur en hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen.

Ik heb een circuit van een "water pomp auto switch", als de watertank te leeg raakt dan schakelt deze de pomp aan en zal de watertank bijvullen tot de gewenste hoogte.
In mijn geval moet deze juist andersom werken. Ik heb een put of kelder die juist bij water van een bepaalde hoogte de pomp moet activeren zodat al het water wordt weggepompt. Als al het water weg is moet de pomp weer automatisch uit gaan...

Alvast bedankt en groetjes,
DS

Dat werkt toch hetzelfde als een dompelpomp met vlotter?
Al die pompen werken op dezelfde manier

Pomp is nu aangesloten via NO-contact van het relais. Dit aansluitpunt verleggen naar NC-contact en dan uitproberen of het werkt.

Pomp is nu aangesloten via NO-contact van het relais. Dit aansluitpunt verleggen naar NC-contact en dan uitproberen of het werkt.

Bedankt Ohm Pi, het werkt...

Arco

Special Member

Verschil tussen aan/uit zal bij een vlotter niet erg groot zijn, dus hij zal dan regelmatig kleine beetjes bijvullen...
Of je moet er een soort 'naloop' op maken. (na uitschakelen vlotter loopt de pomp nog xx seconden na)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 21 augustus 2021 14:09:43 schreef Blendor:
Pomp is nu aangesloten via NO-contact van het relais. Dit aansluitpunt verleggen naar NC-contact en dan uitproberen of het werkt.

Bedankt Ohm Pi, het werkt...

Daar ben ik blij om. Weer een tevreden klant.

Op 21 augustus 2021 14:16:38 schreef Arco:
Verschil tussen aan/uit zal bij een vlotter niet erg groot zijn, dus hij zal dan regelmatig kleine beetjes bijvullen...
Of je moet er een soort 'naloop' op maken. (na uitschakelen vlotter loopt de pomp nog xx seconden na)