.22uF 275V X2 condensator gezocht

Waar zou ik dit kunnen vinden XEC/UL 60384-14 2?2uf 275Vac 40/110/56 8A ?

Mvg,
Ruud

Lijkt op een aanloop of bedrijfscondensator voor een motor.
Moet toch wel ergens op het www te vinden zijn.

Arco

Special Member

Een foto is wat handiger...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Nu nog in een bruikbaar formaat en we zijn er!... ;)
(als er niks te lezen is hebben we er uiteraard niks aan. Maak 'm scherp en een stuk groter...)

Uit de wazige tekst denk ik op te maken 0.22uF/275v X2 condensator. Alleen de pitch/steekmaat nog opmeten dan...
https://www.conrad.nl/zoeken?categoryName=Foliecondensatoren&categ…

[Bericht gewijzigd door Arco op vrijdag 6 augustus 2021 19:20:01 (50%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

En ook handig om te weten de toepassing ervan.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Mss vind je het hier terug.

https://www.mouser.be/_/?Keyword=2.2uf+275Vac+40%2f110%2f56+8A&FS=…

Je had wel de juiste type moeten geven want er staan fouten in. Het juiste is 2.2uf 275Vac 40/110/56 8A. Dat vraagteken had een punt of komma moeten zijn.

[Bericht gewijzigd door Eendraadschema op vrijdag 6 augustus 2021 19:19:34 (44%)

Arco

Special Member

Op 6 augustus 2021 19:17:56 schreef Eendraadschema:
Mss vind je het hier terug.

https://www.mouser.be/_/?Keyword=2.2uf+275Vac+40%2f110%2f56+8A&FS=…

Je had wel de juiste type moeten geven want er staan fouten in. Het juiste is 2.2uf 275Vac 40/110/56 8A. Dat vraagteken had een punt of komma moeten zijn.

Nee,

Het juiste is (voorzover met vergrootglas leesbaar) (0).22uF
Een 2u2 is een flinke joekel en dit lijkt een vrij kleintje.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op de foto zie ik inderdaad .22 staan.

En ook handig om te weten de toepassing ervan.

Niet nodig. Als de aanbevolen condensator er uitbrand of het gewoon niet doet, horen we hier vast wel wat de toepassing ooit was. En dan kan hier alsnog de juiste condensator geadviseerd worden.

Het hangt vast aan de aan en uit schakelaar van een compressor .
Mvg,Ruud

pa3gws

Golden Member

Dat is een 220nf X2 condensator van 275V AC.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

@mods: pas in hemelsnaam even die topictitel aan. Suggestie: geef de gebruiker de mogelijkheid om dat zelf te doen. Waarom kan dat niet?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Hallo,
ik heb de condensator geplaatst, maar compressor doet het niet.
Nu even een vraag:
Als ik aan de schakelaar links op de foto tussen bruin en blauw meet heb ik 110v
meet ik tussen blauw en geel groen heb ik 220 klop dit?

Mvg,
Ruud

voor de werking doet die condenssator niks, puur ontstoring. wrs schakelaar stuk of thermische beveiliging eruit gesprongen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo,
Schakelaar is nieuw!
Misschien een rare vraag:maar waar vind ik die thermische beveiliging?

Als ik de schakelaar indruk, valt de spanning (150V)weg tussen bruin en blauw normaal?

Als het de voedingskabel betreft niet, moet 230 volt blijven.
Maak eens wat meer foto's.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Het is de voedingskabel waar ik op meet.

Inderdaad breuk de kabel!

Maar nu heb ik de schakelaar eens gemeten(ik heb deze niet geplaatst en aangesloten, ik moest alleen de condensator plaatsen)tussen de bovenste meet ik een weerstand van 0 en tussen de ondersen ook, zijn het dan deze die ik moet gebruiken?