In de behuizing van zeepcompartiment blijft water staan

Hallo allemaal,

In de compartiment van de zeepbakje behuizing blijft in het rechtergat steeds water staan.
Dus niet in het zeepbakje zelf.
Als ik er een ragertje insteek voel ik deze wel tegen de rubbermanchet aankomen.

Het is een Bosch serie 8 machine.
Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er aan doen???

Alvast bedankt. In de bijlage 2 fotos

Gr. Menno

mel

Golden Member

Staat de machine soms scheef? Meer oorzaken kan ik niet verzinnen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ofwel deurrubber vooraan even lossen (metalen ring eraf) en kijken ofwel volledig front even afnemen. Met "voel ...tegen aankomen" is niet voldoende. Kijken en vaststellen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

dan zou het echt millimeter werk zijn maar ik zal het controleren.

Weet u of deze opening rechtstreeks via de manchet de machine ingaat of zou er nog ergens een klep zitten ?

Op 26 augustus 2021 16:15:54 schreef EricN:
Ofwel deurrubber vooraan even lossen (metalen ring eraf) en kijken ofwel volledig front even afnemen. Met "voel ...tegen aankomen" is niet voldoende. Kijken en vaststellen.

Eric, Is het een open verbinding naar de trommel?

Ik zie nu hoe het zit. Zou toch weinig mee kunnen zijn OF. Het water hoort daar te blijven staan ?

OPGELOST. Na het zien van een afbeelding van de manchet waar ik een uitloopt op zag heb ik de 2 openingen in die uitloop met een vinger geopend ! Top dat loopt weer. Allen bedankt

Dikke klodder zeepresten in rubber?? Doseer je niet te veel??

Ik niet maar mijn vrouw vast wel! Dit gaf ook al veel problemen met mijn Bosch droger Avantixx6 met "water reservoir vol" Hier heb ik de Sensor los gekoppeld en ga ze misschien nog ietsje inkorten. Deze zijn behoorlijk kritisch. Niet vergeten om elke droging de bak leeg te gooien

Op 26 augustus 2021 16:22:38 schreef Pe1edy:
[...]

Eric, Is het een open verbinding naar de trommel?

Ja

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Sine

Moderator

Op 26 augustus 2021 19:19:15 schreef Pe1edy:
Niet vergeten om elke droging de bak leeg te gooien

Kan daar geen slangetje aan de afvoer in? Ben je van dat gefreubel ook af.

Sensoren inkorten is niet echt de bedoeling, dit duid op enorm veel vuil op de bodem van de pomp, dus reinigen!!

Op 26 augustus 2021 22:56:22 schreef smd:
Sensoren inkorten is niet echt de bedoeling, dit duid op enorm veel vuil op de bodem van de pomp, dus reinigen!!

Daar heeft u gelijk in. Ik heb de bodem en de pomp behuizing al heel vaak gereinigd, gespoeld etc. ( afgekeken van de Bosch monteur en de talloze youtube oplossingen over deze veel voorkomende storing) Het gaat dan even goed en dan geeft hij alweer de fout. De droger staat ook mooi vlak. Nieuwe sensor lijkt mij ook niet. Er kan volgens mij weinig aan stuk gaan. 2 stripjes als voeler op een plastic dekseltje. De weerstand van de sensor is ook oneindig.

Ik knip ze ook iets korter. Sssst. Niet verder vertellen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Haha Ik moet het nog doen. Hoeveel mm haalt u eraf? Ik dacht aan 3 mm om te beginnen

Op 26 augustus 2021 22:56:22 schreef smd:
Sensoren inkorten is niet echt de bedoeling, dit duid op enorm veel vuil op de bodem van de pomp, dus reinigen!!

Mogelijk wel maar een afvoer heb ik daar niet 123 bij de hand

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?