Samsung UE55H8000 wel bekabeld netwerk geen draadloos

Van mjjn Samsung UE55H8000 werkt het netwerk wel bekabeld maar niet draadloos.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Heeft het wel gewerkt of is het niet ingesteld?

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
maartenbakker

Golden Member

dubbeltopic met ontbrekende informatie?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De tv heb ik gekregen, of het draadloos gewerkt heeft weet ik niet en kan ik ook niet achterkomen. Met een netwerkkabel werkt het prima.
Wat de instellingen betreft heb ik volgens mij al het mogelijke al geprobeerd.
Weet iemand hoe ik er achter kan komen of het aan de tv ligt of aan het wifi signaal?
Tv staat 4,5 mtr van het modem vandaan met een dun tussenmuurtje.

RAAF12

Golden Member

Netwerkstekker eruit halen en in het menu naar Systeem > 'instellen starten' gaan, daar is een wifi verbinding te maken. Bedraad aansluiten is wel beter als het smarte deel van de TV wordt gebruikt voor Youtube, Netflix ect.

Heb zojuist contact gehad met Ziggo en het moet volgens deze medewerker aan de tv of instellingen hiervan liggen.
De tv ziet na het zoeken helemaal geen draadloze netwerken, ook niet van de buren.
Het is dus een gerechtvaardigde conclusie dat het aan de tv ligt.

Hensz

Golden Member

Op 27 augustus 2021 13:57:01 schreef cr3r:
Met een netwerkkabel werkt het prima.

Houden zo! Zeker voor een TV.

Don't Panic!
RAAF12

Golden Member

Op 27 augustus 2021 14:16:46 schreef cr3r:
Heb zojuist contact gehad met Ziggo en het moet volgens deze medewerker aan de tv of instellingen hiervan liggen.
De tv ziet na het zoeken helemaal geen draadloze netwerken, ook niet van de buren.
Het is dus een gerechtvaardigde conclusie dat het aan de tv ligt.

Zelf de SSID van het wifi netwerk inkloppen bij 'Draadloze verbinding'

maartenbakker

Golden Member

Wat ik bedoel met dubbeltopic en ontbrekende informatie, is dat je al een ander topic over dit exemplaar had en je niet vermeldt dat je een fabrieksreset hebt gedaan. Dat zal wel niet uitmaken, maar ik ken dit model niet... Misschien iemand met meer Samsungervaring?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als SSID Broadcasting van je Ziggo modem aan staat, dan zou de TV deze zonder moeite moeten kunnen vinden. Als dat niet het geval is, dan is de kans zeer groot dat de WiFi module in de TV stuk is. Dat is een losse module en heeft part nummer BN59-01174A.

Het is een curved toestel, dat maakt het open maken wel wat lastig. (De WiFi module zit onderin geplaatst.)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

De wifi module blijkt inderdaad het probleem te zijn.

MNM(tm) bedankt voor het typenummer.

Maarten, neem me niet kwalijk, ik ben ziet zo bedreven op het forum.

Mensen bedankt voor de hulp.