Siemens wasdroger WT46W560

@smd: wat bedoel je met "trommels zat" ? Heb jij er dan eentje liggen die in mijn machine past?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ja die kan ik wel krijgen... is een doodnormale Siemens trommel.. Zitten ook in de conventionele droger alleen zit er een extra was as aan achterzijde binnen in..

Op 24 augustus 2021 12:59:33 schreef EricN:
Waardeloos antwoord van Siemens.
Interessante foto. Ik herstel dagelijks deze maak die klacht heb ik nog niet gehad. De stofophoping in de hoedanigheid van jouw foto herken ik ook niet. Ik heb er hier zo wel staan. Ik zal eens een foto maken na een volle lading. Volgens mij scheelt er wat aan jou droogkast. Meestal verstroppping verderdoor waardoor de lucht andrre uitwegen zoekt.

Al gelukt om een testje te draaien? Ben benieuwd!

Ja, ik geloof je ;-) ongeduldig he.
Die wt46w561 is een renovatieproject. Kan even duren voor daar tijd voor is. Nu draait er een recenter model ter test. Zit qua deuropening anders in elkaar. Rubber zit nu op de deur. Na een droogbeurt ziet het er als volgt uit:

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

(Under construction, please wait)? ;-)
[misschien uploaden plaatje mislukt?]

Geen probleem, ik droog al 7 jaar zo, t.z.t hoor ik het dan wel van jou. Bij voorbaat dank!

Op 27 augustus 2021 17:01:03 schreef Roland11:
(Under construction, please wait)? ;-)
[misschien uploaden plaatje mislukt?]

Geen probleem, ik droog al 7 jaar zo, t.z.t hoor ik het dan wel van jou. Bij voorbaat dank!

Nee hij moest nog een kwartiertje. Kon nog geen foto's maken

Zoals je ziet geen pluizen en zo herken ik het ook vandaar dat ik je probleem wel is wil bekijken door hier te vergelijken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Maar dat is een ander ontwerp: bij jou zit de rubberen rand in de deur!
Bij mij zit de rubberen rand in de machine!

Als er bij jou stof op de rubberen rand blijft plakken, heb je daar dus geen last van!

(en sorry voor alle uitroeptekens ;-) )

Ter leering ende vermaeck een foto van mijn 'workaround': gaat zo bijna op jouw deur lijken ;-)
Want ook bij mijn oplossing heb ik het rubberen manchet weggehaald uit de deuropening waar je de was overheen 'trekt'. Vergelijk maar met de eerste foto van mij.

@smd: ik heb je een mailtje gestuurd naar het e-mail adres in je profiel.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Vorige week van smd een trommel toegestuurd gekregen en vrijdagavond in onze machine geplaatst. Na verwijderen van de oude trommel meteen de boel helemaal schoon gemaakt. Daarbij ook het radiator/condenserhuis open gemaakt en was prettig verbaasd dat de boel daarbinnen nog relatief schoon was (na bijna 12 jaar dienst).
Machine is al weer volop in gebruik, nu zonder schrapende geluiden.

Thanx smd!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)