Miele stofzuiger dood

Stofzuiger miele motor doet niks. Steuerplatine er tussenuit gehaald en motor werkt gewoon. Wat zou er kapot zijn aan dat stuurplaatje, ziet er verder goed uit. Alleen dat zilveren tonnetje was wat vettig onderaan.

Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Diamon

Golden Member

Zie geloof ik rotte solderingen.

die solderingen heb ik allemaal net opnieuw gedaan.

als ik van die Fet de drie pootjes aan elkaar zou verbinden moet ie het toch doen toch? :niet dus.

Het is een triac en idd de 3 verbinden moet die volle gas gaan. Als die dat niet doet zou ik het zilveren tonnetje uitmeten. Een overtemperatuur veiligheid. Moet dus nul ohm meten aka gewoon doorverbinden. Ik bedoel niet dat je hem moet doorverbinden.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
KGE

Golden Member

Heb je die thermische beveiliging ook doorgemeten ? (dat 'zilveren tonnetje')

KGE

Golden Member

Op 28 augustus 2021 15:12:23 schreef Mrah:
breuk in snoer

Tsja, soms zoeken we het veel te ingewikkeld :+

Breuk aan de kant van het oprolmechanisme, laatste stukje?

Op 28 augustus 2021 10:46:26 schreef Mrah:Steuerplatine er tussenuit gehaald en motor werkt gewoon.

Oeps

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 28 augustus 2021 16:34:08 schreef fabrice:
Breuk aan de kant van het oprolmechanisme, laatste stukje?

exact, de motor had ik met een ander snoer getest. Ik had zowel de blauwe als bruine draad getesten was goed zo leek het, maar soms wil een snoer wel 230v spanning door geven maar kan er toch geen stroom lopen blijkbaar.

duurde wat lang deze reparatie maar goed, hij doet het weer.

Bij oprol mechanisme toch een breuk?? Komt vaker voor dat men snoer ondanks er een rode markering opzit doortrekt tot het einde...