Scherm defect

Ik kan een tv overnemen met een defect scherm. Iemand een idee? Zie de foto hoe het scherm er uit ziet.

High met Henk

Special Member

Zit een barst in.
Compleet nieuw paneel nodig.
Duurder dan andere TV

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
rob040

Golden Member

De nieuwprijs is niet relevant, ding is total-loss.
En noem het maar een kleinigheidje. :+

High met Henk

Special Member

Deze Ferrari F430 Scuderia kostte nieuw 293.247 euro.

Nu is hij misschien nog 3000 waard voor een sloperij.
Ik geef er nog geen 100 euro voor.

M.a.w. hij is Total loss

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Tenzij gratis of voor heel weinig omdat je er onderdelen uit kan hergebruiken de moeite.
Een nieuw scherm is duurder als al aan te geraken is.
Een kleinigheidje? Laat me niet lachen :)

Jongens (en eventuele dames): Ik denk dat de adverteerder met 'het kleinigheidje' doelt op hoe gemakkelijk je zo'n scherm naar de knoppen helpt, met iets kleins dus.

Marktplaats staat vol met dit soort advertenties, maar daar hoor ik nooit iemand over. Als je er wat mee kunt, is dat prachtig, anders laat je het toch lekker aan je voorbij gaan?

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Ik kraak dit soort advertenties ook zeker niet af. Het is een goede vorm van e-waste berg te beperken door hergebruik of reparatie. En voor ons hobbyisten vaak de enige manier om aan bepaalde onderdelen te geraken. Maar ik zie bij de meeste met defect scherm toch wel staan voor onderdelen, handige harry of reparatie of iets dergelijks. Niet een kleinigheidje :P Ach, we mogen toch ook wel eens lachen ;
Het is wel een waarschuwing voor beginnende en of onervaren op dit vlak hobbiysten om niet te denken dat je zo'n defect scherm betaalbaar kan vervangen tenzij je toevallig een gelijkaardige hebt liggen.

Ik kon een hele tijd terug een mooie Loewe Art 55 ophalen van 5 jaartjes oud. Klein signaalbord eruit gesloopt, maar dat had ik nog liggen. Was zogezegd defect, opgestuurd en nooit teruggekregen.
100x gevraagd was het beeld nog goed? jajajajaja. Mooi, nog een goed scherm.

Thuis gekomen, print erin en ja hoor, lijnen in beeld, scherm toch kapot. :(
Hoeveel geluk kan je hebben dat ik één letterlijk te lui was om dat ding naar de recycling te brengen en dat ik twee een passend paneel van een Philips heb gevonden waar het benodigde stuk niet meer te krijgen is.
(zie: https://www.circuitsonline.net/forum/view/155508)

Als je natuurlijk op een goed paneel kan lopen voor weinig heb je een zaak gedaan :-)

High met Henk

Special Member

Op 1 september 2021 19:14:48 schreef weardguy:
Jongens (en eventuele dames): Ik denk dat de adverteerder met 'het kleinigheidje' doelt op hoe gemakkelijk je zo'n scherm naar de knoppen helpt, met iets kleins dus.

Marktplaats staat vol met dit soort advertenties, maar daar hoor ik nooit iemand over. Als je er wat mee kunt, is dat prachtig, anders laat je het toch lekker aan je voorbij gaan?

Niets mis mee, maar geen vergelijking met nieuw waarde. Bij defect is wat de gek ervoor geeft. Dit wordt anders als je zelf 1 hebt met een goed paneel en een nieuwe print bijv 300 euro kost. Dan kan deze tv ineens voor jouw nog 100 waard zijn

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

Normaal is zo'n defecte TV hooguit een paar tientjes waard, 100 euro is echt heel goed betaald als je erom verlegen zit en je de onderdelen alleen heel duur of helemaal niet kunt vinden.

Voordeel van de foto in de advertentie, is dat het duidelijk is dat alleen het paneel defect is en de elektronica nog wel gewoon werkt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 1 september 2021 20:20:42 (27%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dank allen voor de reacties. Ik houd jullie op de hoogte want ik ga vrijdag toch even kijken. Kan het niet laten. ?

fred101

Golden Member

Waarom ? Heb je magische reparatie vaardigheden of gewoon geld teveel ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Sine

Moderator

Op 1 september 2021 22:40:07 schreef Lex Lugthart:
Dank allen voor de reacties. Ik houd jullie op de hoogte want ik ga vrijdag toch even kijken. Kan het niet laten. ?

Dat kun je heel goed laten, dit is een geval "sterretje in de ruit", enige oplossing is een compleet nieuw paneel er in.

Daar is met de nodige kracht iets tegenaan gevlogen.

Arco

Special Member

Dit sterretje kan Carglass echt ook niks meer aan doen... ;)
Alleen zinvol voor onderdelen, of als je ergens een donorpanel kunt vinden uit een andere sloper...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

Tja als je wilt handelen: 10 euro en als je dan op Marktplaats of ebay de
TCON
PSU
en Moederboard te koop aanbied

kom je misschien nog wel uit de kosten... Moet je geen arbeid meerekenen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

De arbeid haal je er ook nog wel uit hoor, maar dan moet je wel wachten tot iemand het toevallig nodig heeft.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."