Sprint Layout 6.0 Bibliotheken

Hoi Allen,

Laatst deelde @Blackdog zijn bibliotheek van Splan in een topic ergens, en dat vond ik echt een goede zaak.

Soms wil ik een schema of pcb layout tekenen, maar zie er dan enorm tegenop omdat net die symbolen/componenten die je nodig hebt er net niet zijn, en dan de hele tijd zit te pielen om die dingen te tekenen.

Ik heb net een hele tijd bezig gezeten een PCB te tekenen in Sprint-layout om zelf shields te maken voor de UNO, MEGA of DUE bordjes.

Eerder had ik ook al "componenten" gemaakt van enkele andere arduino bordjes.

Bij deze deel ik ze hier, en hoop dat anderen misschien ook hun hun bibliotheek van Sprint Layout willen delen.

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
rob040

Golden Member

Leuk initiatief, ik zal later mijn bibliotheek ook uploaden.
Ik teken bijna alles zelf, ook als ik het al in een gekregen bestand heb staan.
De reden is eenvoudig: Ik vertrouw de componenten niet, dus ik kijk sowieso alles na.
Dat komt dat als er een fout in die data zit je print uit China onbruikbaar kan zijn.
Ooit gehad met een draaischakelaar van Lorlin. Gaten zaten allemaal net even anders dan in de praktijk, dus dan is opnieuw tekenen van zo'n component sneller als de boel rechttrekken.

Edit: Hier mijn bibliotheek. Er zit ook nog standaard spul tussen wat ik nooit aangepast heb, maar het meeste heb ik wel eens door mijn handen laten gaan.
Zonder garantie en op eigen risico. ;-)

[Bericht gewijzigd door rob040 op donderdag 2 september 2021 00:08:07 (17%)