[BE] Afzekeren inbouw USB laders Niko

Aha, is dat het, de grootste afdekplaat is de beperking. Ik heb wel eens een rij verlengd door 2 afdekplaten aan elkaar te leggen. Die overlappen elkaar, dus je moet van allebei een strookje afzagen. Als je dat zorgvuldig doet sluiten ze bijna naadloos aan elkaar.

Ik wist niet dat die usb inbouw dingen nog te koop waren van nikon.
Ik zou er ook niet aan beginnen, dingen zijn kostelijk zag ik, rond 45 euro. Daar koop je veel betere laders voor! Plus nog eens alle andere goede argumenten die hier genoemd zijn.
Ik heb een doosje met stuk of 20-25 gekregen van een winkel waar ik al erg lang kom en waar ik spullen krijg om aan te sleutelen.(Maar dat is al zeker jaar of 3 terug. Geen idee of ze intern ondertussen een nieuwe revisie hebben gekregen)
Maar er werkte er maar 2 of 3 nog van, de rest allemaal defect. Ze zijn ook installateur dus ik vermoed dat ze in een huis ergens de boel vervangen had. Of een zakelijke klant die installateur is heeft ze afgegeven.
Ik ben ze recent nog tegengekomen bij opruimen en wist niet dat ik ze nog had. Staan nu te wachten op autopsie omdat ik toch wel nieuwsgierig ben waarom ze defect zijn gegaan. Nog interessant voor mij om mogelijk van te leren omdat het er zoveel zijn.

Ja, veel geld voor wat het eigenlijk maar is. Maar een firma als Niko heeft geld genoeg om iets op de markt te gooien en dan zien of het aanslaat of niet.
Ik zag laatst een foldertje voor stopcontacten die je draadloos kon schakelen via een app. Een gewoon stopcontact kan je zo vervangen door een draadloos exemplaar. We zullen wel zien wat het wordt.

Hoeveel huizen zijn er nog met din-luidsprekeraansluiting in elke hoek van de woonkamer :) Meestal nooit gebruikt geweest en ze zullen ook nooit meer gebruikt worden.

Henk H.

Golden Member

Ik heb die WCD USB lader dingen ook wel gezien met WCD en USB binnen 1 enkelvoudig raam. USB dacht ik rechtsboven. Volgens mij van Busch-Jaeger. Scheelt weer heel brede ramen. Weet niet of je daar een afdekplaatje voor een WCD maar zonder USB sleufje overheen kan zetten wanneer de lader het niet meer doet. Prijs zal ongeveer gelijk zijn aan Niko.

Op 1 september 2021 19:34:23 schreef evelo:
Ja, veel geld voor wat het eigenlijk maar is. Maar een firma als Niko heeft geld genoeg om iets op de markt te gooien en dan zien of het aanslaat of niet.
Ik zag laatst een foldertje voor stopcontacten die je draadloos kon schakelen via een app. Een gewoon stopcontact kan je zo vervangen door een draadloos exemplaar. We zullen wel zien wat het wordt.

Hoeveel huizen zijn er nog met din-luidsprekeraansluiting in elke hoek van de woonkamer :) Meestal nooit gebruikt geweest en ze zullen ook nooit meer gebruikt worden.

kwam pas nog in zo'n huis, medio 90's gebouwd en in de woonkamer zat in elke hoek 2x die luidspreker stekkers en 2 buizen naar de meterkast 19mm. idd niemand die dat nog gebruikt, hoewel je het nog gewoon kunt bestellen bij schakelmateriaal. evengoed kun je dan ook een internetradio bestellen die zo in een enkel schakelaar raampje past, dat is anno 2021. wcd's die je op afstand kun schakelen en compact zijn is doorgaans rommel, mogen nada inductief of capacitief schakelen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Evarist

Golden Member

Op 1 september 2021 15:03:15 schreef GJ_:
[...]Wasmachinefabrikanten worden ook gedwongen steeds zuiniger machines te maken, dus misschien is de noodzaak minder aanwezig.

Nee, het afschaffen van die 4mm² was lang voor de wasmachines zuiniger werden.

Op 1 september 2021 13:49:15 schreef KlaasZ:
Oorspronkelijk kenden ze in België ook aparte kringen (groepen) voor verlichting en wandcontactdozen. Wat de diepere zin daarvan was is me nooit duidelijk geworden. Volgens mij wordt daar tegenwoordig niet meer zo streng de hand aan gehouden.

Dat is gedaan omwille van de veiligheid. Zekeringen voor stopcontacten springen vaker dan van verlichting, dus zit je niet in het donker.
De regel is nog steeds geldig, maar je mag een lamp aansluiten op een kring van stopcontacten mits je in 2.5mm² bedraad. Veel armaturen staan niet toe een 2.5mm² in de contacten te steken.

Nihil est verum, quod non probatur primo.