Miele W3000 tussencentrifugeren.

Beste CO'ers,

Wasmachine W3000 centrifugeert niet na de hoofdwas en tussen de spoelbeurten.
Dempers zijn vervangen. Die lekten. Afvoerpomp is in orde. Alle slangen zijn gecontroleerd en gereinigd, ook die van pomp naar zeepbak.
Na de hoofdwas draait de motor iets sneller maar dan stopt hij en begint met de spoelfase. Eindcentrifuge is prima tot en met volle snelheid. Iemand een idee wat er mis is?

Heb je ook de slang tussen pomp en zeepbak schoongemaakt en de beluchting van de afvoer?

In welke programma's, al andere geprobeerd?
Pompt af en draait links rechts na spoeling, staat stil?

Alle slangen zijn gecontroleerd en gereinigd. Ook de beluchting van de afvoer, waar het kogeltje zit.
Het toestel doet altijd een tussencentrifuge ongeacht het wasprogramma, zie programmatabel in de handleiding.
De trommel draait op het moment van tussencentrifugeren, alleen slechts een 30 tal seconden, hij wil precies niet. Produktdosering is ook ok.

Veel langer dan dat gaat hij niet draaien, en niet in elk programma. Wat als je gewoon katoen/wit/bont start, doet hij het dan goed?

Heeft iemand de tijdtabel van de verschillende wasprogramma's voor dit toestel? Er zit een schema in de machine maar een tijdtabel zit er niet bij. Bij vroegere Miele machines zat dit wel bij.

Heeft ze vroeger wel gezwierd tussen de spoelbeurten?

Ja, het probleem is recent gekomen.

1. De vaststelling en foutbevinding lijkt me zeer subjectief en ik volg @maus hierin.
2. Mogelijk schuimdetectie:
A: pressostaat reservoir (aan de weerstand onderaan) verstopt.
B: andere zeep gaan gebruiken dewelke meer schuimt.
C: toestel verzadigd met zeeprest

Ik zou het reservoirtje (luchtval) uitblazen. Liefst met water in de val.
Dan zou ik 90gr progr (leeg) met extra water selecteren en schuimvorming observeren. Dan zou ik een 2de keer 90 gr doen (weer leeg en zonder zeep)en tss de spoelingen een filmpje maken vh zwieren. Ook schuimvorming observeren de 2de keer.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 5 september 2021 16:59:27 schreef rdonne:
Heeft iemand de tijdtabel van de verschillende wasprogramma's voor dit toestel? Er zit een schema in de machine maar een tijdtabel zit er niet bij. Bij vroegere Miele machines zat dit wel bij.

Die tijdstabel is een variabele bij de huidige apparaten, aangezien de programma's aangepast worden aan de werkelijke belading.

@EricN, optie B is juist. Ander wasproduct. Namelijk Persil Power Gel Vloeibaar Wasmiddel Frisse Bries.
Het probleem is opgelost. Bedankt allen voor het meedenken.

[Bericht gewijzigd door rdonne op maandag 6 september 2021 16:52:52 (22%)