Op 6 september 2021 15:56:04 schreef bprosman:
[...]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Wat ik vanuit hier kan zien is dat toch echt "drukschade".
Waarom niet die 3 extra schroefjes er uit en het display er uit om te controleren ?
[bijlage]
De drie schroefjes zijn er uiteraard uit, ze zaten onder de plakfolie..
Wat het ook is, schade aan het display, dan wordt het ding weggekieperd. Als de electronica defect is zal dat op hetzelfde uitdraaien vrees ik.
Ik heb nog een poging gedaan om de originele software te installeren om te controleren of de computer de reader dan wel herkent, maar dat liep telkens vast, ook op een computer met VISTA sp2 uit de tijd dar de reader nieuw was (2014) Feit is nu dat de computer zonder die software in elk geval het ding niet vind. Een extra handicap is ook nog dat aan het USB kabeltje een stekertje zit dat weer apparaat specifiek is. Even een andere kabel gebruiken lukt dus niet. Ik moet nog wel aan de eigenaar vragen of die het apparaat na terugkeer van vakantie verbonden heeft met zijn computer, maar dan is de mogelijkheid aanwezig dat hij altijd via wifi boeken heeft geïnstalleerd.
Overigens is de Sony overgegaan naar KOBO en daar is de ondersteuning voor onder meer het downloaden van boeken in 2019 gestopt.
Ik heb het hele filmpje afgekeken op Youtube. Daar blijkt dat een scherm aan de achterzijde gekraakt is, zonder dat dat aan de voorzijde te zien is. Het apparaatje moet dan wel ver gesloopt worden.
Kun je een nieuw display kopen, maar op het ogenblik is het helemaal niet zeker of de elektronica werkt. Na een reset knippert het laadlampje geel en stopt dan. Dat zou aangeven dat het apparaat probeert te starten, maar dat dat niet lukt. Kan dat weer een gevolg zijn van een defect display?
De prijzen die links en rechts gevraagd worden voor een nieuw display maken je ook al niet vrolijker, als ze tenminste nog geleverd worden.