Makita 14,4v naar 24v omvormen

Hallo allen,

De accu van mijn e-bike is al een tijdje kapot en deze reviseren kost zo'n € 300,-. Eigenlijk is mijn fiets dat niet meer waard. Nu heb ik al een tijdje de vraag in mijn hoofd of het mogelijk zou zijn om de fiets op Makita 14,4v 3.0ah accu's aan te drijven. Ik ben best wel een leek op elektronica gebied, maar acht het misschien mogelijk om d.m.v. een omvormer die 14,4v accu's 24v te laten produceren. Ik begrijp dat ik dan wat vaker de accu zal moeten wisselen, maar ik heb er daar toch genoeg van.

Denken jullie dat dit mogelijk is met een omvormer of kan ik dit idee beter uit m'n hoofd zetten?

Ik heb op internet al wel het e.e.a. hierover proberen op te zoeken, maar vind eigenlijk weinig info over dit idee. Daarnaast vind ik zo snel ook geen omvormer van 14,4v naar 24v.

De accu van de fiets betreft een qms-360 24v 13ah, hiervan zie je het typeplaatje op de foto.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en alvast dank daarvoor.

Gr Frank

vergeten

Golden Member

In theorie kan het in de praktijk ook maar door verliezen bij de relatief forse step-up converter zal je actieradius geschat nog maar 40% zijn.
Zo'n step up converter voor dat vermogen is ook niet echt goedkoop.
Die arme accu zal maar liefst 20 tot 30 ampere moeten leveren voor hetzelfde vermogen als bij 24v

De 14,4v accu zal dus heel erg snel leeg zijn.
Ik denk dat je de straat nog niet uit komt :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op maandag 6 september 2021 22:28:38 (23%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

zet 2 accu's in serie, dan heb je 28,8V en werkt het ook. wel 2 accu's van dezelfde leeftijd en model nemen dan..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sine

Moderator

Die fiets accu is 350Wh

Je Makita accu doet ocharm 43Wh zonder conversie verliezen.

Ofwel, dat is een hopeloze oplossing je actieradius is niet 40% maar minder dan 10%

Hensz

Golden Member