Covid Leveringproblemen - Waar (nog) te koop?

Arco

Special Member

Nog eentje: De NAU8810YG codec van Nuvoton.
Ik heb nu met veel moeite een paar van Ali gehaald, maar ik heb het sterke vermoeden dat het fakes zijn. (zijn totaal 'dood')
Zijn die nog ergens bij een reguliere handelaar te vinden? (ik met zeker weten dat ze heel zijn...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Totale_Beginner,

Dat moet natuurlijk allemaal over gedaan worden.
De meeste EMC tests doen we intern, maar zodra er VDE gecertificeerde componenten bij betrokken worden, dan rest er natuurlijk niets anders dan het hernieuwen van het certificaat.
Maar de afgelopen 2 jaar is dit eigenlijk de hele tijd langsgekomen, en nu met de problemen met component schaarste lopen we eigenlijk al weer te kijken van welk project kan makkelijk over naar een andere MCU/IGBT brug Etc.
Wij hebben al berichten gehad van leveranciers dat ze de hoeveelheid vereist niet meer kunnen leveren binnenkort, op zich is dat best kort dag als je een project moet ombouwen en certificeren binnen 6 tot 9 maanden.

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II
Arco

Special Member

Zag gisteren op CNN dat autofabrikanten verwachten dat de electronica schaarste nog tot mid-2023 gaat duren...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik bestel nog wel eens triacs van het type BTA24-600BW, bijna nergens meer te krijgen!

Gister nieuwe voorraad ISL9V5045S besteld bij Farnell zijn in voorraad leveringsproblemen zouden voorbij zijn, helaas vanmorgen een mail "your order has been delayed" Grrr. Weer een auto voor de deur stil....

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
maartenbakker

Golden Member

Op 8 september 2021 12:53:30 schreef Roland11:
Ik bestel nog wel eens triacs van het type BTA24-600BW, bijna nergens meer te krijgen!

ST met een Chinese second source, zo te zien. Heeft NXP (of is dat WeEN tegenwoordig?) geen equivalent dat toevallig nog leverbaar is?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 september 2021 13:46:03 schreef maartenbakker:
[...]Heeft NXP (of is dat WeEN tegenwoordig?) geen equivalent dat toevallig nog leverbaar is?

Niet voor 100% goed gezocht, maar bij de BTA is de tab geisoleerd van middelste pin, dat is al vaak moeilijk te vinden. Verder weet ik niet zo goed wat ik aan moet met die toevoeging "...W" (die staat bij de ST voor 'snubberless') als ik een equivalent opzoek.

Op 8 september 2021 13:02:43 schreef Paul Welther:
Gister nieuwe voorraad ISL9V5045S besteld bij Farnell zijn in voorraad leveringsproblemen zouden voorbij zijn, helaas vanmorgen een mail "your order has been delayed"

De leveringsproblemen met dat chips op zijn, zijn veel ernstiger dan de "leveringsproblemen van Farnell". Op de een of andere manier heeft Farnell het voor mekaar dat hun zendingen niet goed door de duitse douane komen (op de route van UK naar NL). Dat heeft voor weken vertraging gezorgd begin juli tot begin augustus. Maar dat zou nu opgelost moeten zijn. Daarnaast hebben ze het kennelijk druk en halen ze de "vandaag bestellen vandaag versturen" niet. Dan krijg je het mailtje wat jij kreeg. (hoewel sze dat ook voor begin juli-begin augustus vertraging misbruikt hebben).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ja, ik heb vrijdag een varistor besteld bij Farnell, "779 op voorraad".
Al twee keer een UPS tracking code gekregen en hij staat nu al weer 2 dagen op "verzonden" bij Farnell. Maar op de UPS site staat "We kunnen de verzendgegevens voor dit trackingnummer niet vinden".
Het is een crime... :-(
Ik moet denk ik gewoon weer op het fietsje 10km rijden naar de dichtsbijzijnde elektronica-zaak!

Anoniem

Ik had het idee dat alle halfgeleider fabrieken bezig zijn met apparatuur voor het nieuwe betalen, met de wereld "munt" waar de elite al decennia iedereen warm voor probeert te krijgen.

Het zou me niet verbazen als het groene vinkje binnenkort wearable wordt met naast vaccinatie status ook co2 verbruik / good behaviour certificaat.

Komt die grafeenoxide in de vaccinaties nog goed tot zijn recht.
(daar worden tegenwoordig ook transistoren van gemaakt)

maartenbakker

Golden Member

Natuurlijk moeten we oppassen dat we geen Chinese toestanden krijgen hier (op sommige punten zijn we al haverwege), maar de links die je legt zijn wel fors vergezocht. Door met twee benen op de grond te blijven staan, lukt het beter om aan de bel te trekken op een manier waar je gehoor mee krijgt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Voor codecs van Nuvoton heb je nu een heel lange adem nodig... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com