Itho daalderop CVE ECO rft reageert niet meer op draadloze zender.

Goedemiddag. Vorig jaar april, zijn we verhuisd naar een woning waar een Itho daalderop CVE ECO rft woonhuisventilator in zit.
De afstandsbediening hangt in de spiegelkast van de badkamer. Wanneer we gaan douche of badderen, dan zetten we de ventilatie op maximaal.
Wanneer we de klaar zijn laten we nog even de timer lopen waarna de ventilatie weer op minimaal draait.
Echter zijn we nu terug van vakantie en nu reageert de ventilatie unit niet meer op de afstandsbediening.
Als eerste de 3V batterij vervangen in de zender unit. Helaas dit bracht geen resultaat.
Vervolgens de blauwe kap van de unit verwijderd. Dan is duidelijk de horen dat de ventilator nog wel draait.
Wat zijn de volgende stappen die ik kan doen om uit te sluiten waar het probleem zit?

mel

Golden Member

ik ken dat ding niet,maar vermoedelijk een seriecondensator, het Senseo syndroom.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Lambiek

Special Member

Heb je het systeem opnieuw ingeleerd nadat je de batterij hebt vervangen? Volgens mij moet je een knopje indrukken in de ventilator.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 8 september 2021 14:56:29 schreef Lambiek:
Heb je het systeem opnieuw ingeleerd nadat je de batterij hebt vervangen? Volgens mij moet je een knopje indrukken in de ventilator.

Nee ik heb niets opnieuw ingeleerd. Dacht dat, dat niet hoefde nadat je het eens hebt gedaan. Ook niet na batterij vervangen. Maar ik kan er helemaal naast zitten

Lambiek

Special Member

Ik zou het toch even proberen. En als dat niet werkt is er iets anders aan de hand.

Ik geloof dat er een BLDC motor in die dingen zit.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Citaat:
"De draadloze bedieningsschakelaar wordt gevoed door
middel van een batterij. Bij normaal gebruik heeft de
batterij een verwachte levensduur van ongeveer 7 jaar.
Wanneer de batterij leeg is, functioneert de
bedieningsschakelaar niet meer en reageert de
ventilatie-unit niet meer op handbedieningen. De batterij
(type CR2032 3V) moet dan worden vervangen. Opnieuw
aanmelden van de bedieningsschakelaar is niet nodig.
"

Oke, zojuist de stekker van de unit uit de WCD gehaald. Even gewacht en terug erin gestoken. Nu reageert de unit weer wel op de zender. Even kijken of dit zo blijft..