Waterkraan-foutcode op mijn vaatwasser van Siemens.

Ik heb een vaatwasser van Siemens: SN65M030EU/04.
Hij geeft op een gegeven moment een foutcode: waterkraantje...begin dan met afpompen en blijft piepen Dit gebeurd nadat de machine water heeft genomen en staat te verwarmen. Dan schiet hij in de stressmode.

- De bodem is droog.
- Hij neemt gewoon water dus toevoerslang en kraan (dus voldoende druk ed) lijkt mij ok..
- Waterhuishouding schoon.
- sensor al een keer vervangen.
- Nieuwe afvoerpomp en circulatiepomp zijn geplaatst (ivm ander probleem).
- Aansluiting naar temperatuursensor gecontroleerd is ok.

Kortom mijn ideeën zijn op.

Zijn er nog suggesties waar ik naar kan kijken?

Alvast bedankt.

Anoniem

Komt er voldoende water uit de toevoerkraan? Het kan zijn dat deze niet helemaal open staat.

Dag Henk,

Hij staat nu in mijn werkplaats en daar is de druk van de waterkraan zeker goed. De machine neemt ook gewoon water...gaat verwarmen en dan plotseling breekt hij het prgrm af met als symbool het waterkraantje....

Sensor vervangen? Welke? De reedcontact flowsensor? Wat is de exacte error? E??

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 10 september 2021 12:57:45 (22%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Anoniem

Lekt de toevoerklep misschien door waardoor het waterniveau te hoog wordt. Dit kun je testen door de waterkraan dicht te draaien na dat de machine water heeft gepakt. Als het dan goed gaat weet je wasr je moet zoeken.

Inderdaad de flowsensor vervangen. Andere error dan het kraantje wat oplicht weet ik niet.

Ik zal morgen (dan ben ik weer in mijn werkplaats) is proberen om de kraan dicht te draaien.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Via service menu juiste code uitlezen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Weet je toevallig uit je hoofd hoe ik in de servicemenu terecht komt? Anders zoek ik het even op hoor....

Dag,

Het was toch de reedcontact flowsensor....Ik had het zelf nog niet eerder bij de hand gehad....weer wat geleerd. :)

Bedankt voor het meedenken.

Gr.