Miele T8999WP droger maakt bonkend geluid, hoe te demonteren?

L.S.,

Deze droger is van mijn moeder.. Ik constateerde een bonkend geluid. Mijn ervaring is dan de koolborstels van de vochtmeting, en een paar besteld bij parts.nl. Niet origineel en ook nog het gat in de koolborstel te krap. Anyway, ik met een boortje (4,6mm) en ja hoor, alles kwam goed.
Helaas bleef het bonken. Mijn ervaring zegt: steunwielen op het front ovaal, of de spanrol gebroken (als die er in zit).
Maar hoe demonteer ik deze droger? Een ex collega zegt: front demonteren. Wijst zich dat vanzelf? Ik wou de rechterkant demonteren, maar na 5 schroeven (2 boven 3 achter) kreeg ik hem nog niet weg. Mogelijk moet inderdaad eerst het front weg, maar achter die steunwieen ook zitten.
Ik hoor graag van jullie.

warmtepomp droger, mag hopen dat het zo simpel als trommel aandrijving is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zijn dat 2 bonken per omwenteling? Dan is het de felsnaad van de trommel over de wielen.

Op 12 september 2021 01:37:32 schreef maus0611:
Zijn dat 2 bonken per omwenteling? Dan is het de felsnaad van de trommel over de wielen.

Die felsnaad zit er en blijft zitten. Kan je daar wat aan doen?

Koolborstel is ook eerste waar ik aan dacht, hopelijk is je alteratief ding hoog genoeg? Makkelijk te testen: hef de houder eens 1cm omhoog en hoor of het geklop stopt.

Bij deze toestellen altijd eerst front verwijderen: schroeven rond de deur losmaken, plintje losschroeven (2 schroeven achter plastic dopjes), 2 buitenste torxen lossen, en normaal heb je het front dan los.

zijkanten kunnen pas daarna gelost worden, vooraan zitten nog een paar schroeven (achter het front).

Om te testen kan je het deurslot met de deurhaak of iets anders laten sluiten, maar zet ze dan liefst op het programma "koude lucht".

Stefaan, bedankt voor je duidelijke post. Ik ga het op deze manier doen en dan kijken of ik goed kan bestuderen waar het geklop vandaan komt. Zonder zijkanten zal ik vast een aanwijzing krijgen.

L.S.,
Laat ik vooropstellen dat dit een waardeloos ontworpen droger is. Deze droger is een ramp door de verborgen schroeven, ze missen bij Miele een goede ontwerper die eens met een monteursoog kijkt naar doe je tijdsefficient het ding open en dicht krijgt. Maar goed, BEKO geeft de witgoedsector al behoorlijk met de zweep er van langs. Moge Miele een deel van zijn Duitse arrogantie afleggen, en betere producten gaan maken, en dan bedoel ik niet zozeer duurzaamheid, want daar heeft Miele best kaas van gegeten (uitgezonderd hun aluminium trommelkruizen in wasmachines).
Kort en goed: een klontje kledingvezels zat op de kleinste diameter-rand vastgeplakt, precies die rand helemaal vooraan, waar de trommel op de steunwielen rust. wegkrabben was voldoende, en als ik dit meteen had geweten had ik de droger niet zo gedemenoteerd, de trommel ronddraaien was voldoende geweest. Moge deze tip jullie tijd besparen.
Aan de andere kant...je mist wel een berg opgebouwde stofnesten binnenin de droger. Om de 5 jaar je droger binnen uitzuigen is misschien best goed beleid.

Niet geheel met je eens: Deze droger is echt een topper en met 2 vingers in mn neus demonteer ik deze compleet in 20-25 minuten.. Vermoed eerder een gebrek aan kennis..

Het bonken komt door aangekoekt rubber en stof op loopvlak van trommel tov draagwielen. reinig loopvlak op trommel en bonken is weg..

Draai trommel en je ziet aan voorzijde vast zwarte klodders zitten.. Hoef je alleen bovenplaat te verwijderen, kan je zo bij. reinigen met Thinner of Wasbenzine

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 18 september 2021 19:01:26 (21%)

Ik houd er gewoon een platte schroevendraaier tegen terwijl hij draait. Plat genoeg om geen ravage te maken. Dan zijn de klotten ook weg.

Beko drogers? Niet voor mij dank u.

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 18 september 2021 19:38:54 (12%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Armpje drukken over wie de betere monteur is vind ik niet zo interessant,ik kan mij redden en dat stelt mij tevreden. Natuurlijk doet routine veel. Maar deze Miele heeft veel verborgen schroeven, en ik met mijn boeren verstand kan indenken dat door beter ontwerp deze verborgen schroeven makkelijker bereikbaar zijn.

Er zitten geen verborgen schroeven, je bedoelt die achter de voorplaat?? Dat klopt, is ook de ouderwetse service deur en dien je te verwijderen... of welke dan?? Ik heb nog niet staan vl of tie voor een Miele voor de Demontage.. Anders bij Beko, juist een bak vol met schroeven...

Met verborgen schroeven bedoel ik, dat je objecten moet weghalen, om bij essentiële schroeven te komen. Ik meende dat bij de vorige generatie drogers, je overal makkelijker bij kwam.

Heb je een foto?? of waar het zit?? Afgezien van missende service deur is het nog steeds dezelfe logica van Miele..