Galaxy Saturn

Hallo
Als ik de microfoon inschakel van de zender hoor ik een harde 'klik cg plop' uit de zender. Zou daar iets aan te doen zijn ?

Bakje in de kliko gooien, probleem over.

Erg bedankt voor je opbouwende opmerking Special member Peter.... M.v.g. Dave

[Bericht gewijzigd door DaveMuis op dinsdag 14 september 2021 16:58:42 (18%)

mel

Golden Member

Een beetje meer info zou wel welkom zijn. Wat voor plop?uit de speaker? Of is het een relais wat klappert?
Niet iedereen heeft een werkende glazen bol..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
joopv

Golden Member

Je geeft ook bedroevend weinig informatie.

Afgezien van die plop, doet het ding het verder normaal?

rob007

Yarr, Matey!

En je gebruikt de standaard microfoon? Of…
Kweet niet of er een relais in zit?
Kan het gebeuren dat de zender te laat uit gaat en de ontvangst dus te snel aan?
(Kzeg maar wat!)

VrGr Rob

[Bericht gewijzigd door rob007 op dinsdag 14 september 2021 21:54:49 (53%)

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Hij doet het met de standaard microfoon ook, het is dan wel iets minder.. En, inderdaad het plopgeluid komt uit de speaker. M.v.g. Dave

Kijk eens of er elco's zitten, op de microfoon-schakellijn en de bijbehorende transistor(s). Kan zijn dat er eentje uitgedroogd is waaardoor het schakelsignaal een te steile flank krijgt en je de plop gaat horen.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Hallo Ledlover, dank je voor je antwoord. Ik heb niet de kennis om dit zelf te doen, ik ga dit vragen aan iemand uit mijn kennissen kring. M.v.g. Dave

Dit onderwerp kan gestopt worden, er kan een 'slotje' op. Bedankt voor jullie suggesties ! M.v.g. Dave

Sorry voor mijn wat botte antwoord, was nog even in een ander stress moment.
Maar wat meer info kan/kon geen kwaad.