LCD DRIVER IC gezocht voor Finlux tv

Ik zoek een ML MAPS3249 4 channel led driver ic dat is kapot gegaan op een Finlux led/smarttv voedingsprint. Er onder staat HG172AGW

Weet iemand een goede vervanger hiervoor?

Dit omdat ik het ic niet echt kan bestellen ergens. Weinig zoekresulaten...

https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/935901/MGCHIP/MAP3249

*hier heb ik geen app voor nodig
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Kreeg totaal geen results vandaag...raar.. google algoritme op mijn naam ?

Ik had trouwens al dit ic besteld van een zelfde voeding ook maar toch iets ander nummer is toch dan uitwisselbaar? Ene voeding was van een smart de andere van een normale tv maar voeding werkte gewoon ook.

https://nl.aliexpress.com/item/4000100169809.html?spm=a2g0s.9042311.0.

[Bericht gewijzigd door Bart64 op 14 september 2021 16:59:07 (75%)]

Als je hebt gezocht op MAPS3249 dan zul je ook niks vinden, zo heet het ding niet.( MAP3249)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heb idd die S eraan geplakt per ongeluk denk ik bij t zoeken... ;(

Vandaag de ledriver ic vervangen en de fet, en heb nu wel weer 53 volt bij de ene voeding en bij de andere 28 volt... de voedingen zijn toch iets verschillend blijkt nu maar de leds willen niet branden toch! Denk dat ik de verkeerde type leds heb vervangen, ze branden alleen als ik de 2 led strips parallel zet. Maar na verloop van tijd gaat de backlight flikkeren.. Dus repareren van de ledstrip met losse leds is eigenlijk niet goed te doen als je de specs niet kent van indivuele leds.

Deze voeding werkt nu wel met een MAP3248 maar ik heb een te lage LED spanning, maar max. 28volt ipv de 72 volt die de ledtester als max voltage aangeeft. Ik heb nu dus het goede ic maar toch is er iets niet goed. Maar wat ? https://elektrotanya.com/vestel_17ips62-r4_psu_sch.pdf/download.html Hoe kan ik de feedback aanpassen?

Op deze leddriver stel je de stroom in op de CS ingang en daarna doet de driver zelf voor elk kanaal die stroom regelen. Er word volgens mij nergens in spanning geregeld maar enkel in stroom

Nee, eerst uitzoeken wat er aan de hand is. JE heb toch enkel het ic vervangen voor hetzelfde type? Dan zouden de weerstanden gewoon hetzelfde moeten blijven.

Er bleek toch een ledje kapot op een strip, maar de ledstrip, twee maar in deze tv staan in serie en branden op de led tester alleen maar goed op zo'n 70 volt. Elke strip zelf brand op zo'n 30 volt dus die leds zijn nu goed. De led driver wil echter maar max 28v volt geven. Ik heb het schema en de leddriver ic is echt de goede type, maar ik vermoed toch dat deze niet de goede is voor deze voeding... ik denk dus dat er een ander type in hoort dan de opgedrukte versie die kapot is gegaan.. Zou er bewust een verkeerd opgedrukte versie in gegaan zijn dus die een hogere driverspanning geeft. Ik heb al een opnieuwe het ic vervangen maar daar ligt het niet aan. Verder kan ik geen defecte stuur diodes nl e.d. vinden en ook de fet heb ik 2x vervangen... heel vreemd dit toch?

[Bericht gewijzigd door Bart64 op 22 oktober 2021 16:43:27 (10%)]