Philips PDP 42X3S000

Het modelnummer is 42PF5331/10.
Probleem is, de getuiglampjes, de relais, bedieningsknoppen en geluid werken, echter geen beeld. Ik heb alle elco's op de voedingsprint al nagekeken, echter zonder resultaat. Kan mij iemand helpen, al weet ik dat er over dit onderwerp al veel is verschenen?

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Heb je de verschillende voedingsspanningen Va en Vs ook gemeten? De correcte waardes staan op een stickertje op het panel, Va 60V en Vs 184V, zoiets. Meten kun je op de connectors rechts boven, de benaming staat er bij.
Deze LG panels hadden, als ik het me goed herinner, nogal eens defecte hybride modules onder de dikke koelplaten.

Groeten, Ron.

Die twee spanningen zijn aanwezig (ook op de zekeringen welke nog intact zijn ) van de linkse en rechtse beeldschermaansluitingen ( printen).

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Kwestie van verder meten om uit te vinden op welke print de fout zit en dan die print repareren of uitwisselen. Ik heb je wat info gemaild.

Groeten, Ron.

Dank u, ik kan weer even verder.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Geen beeld meer, wil dat zeggen dat en de verticale ( afbuiging) en de horizontale allebei defect zijn?

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
maartenbakker

Golden Member

Zo'n ding heeft geen afbuiging meer, wel een aansturing in een matrix per pixel met wat ingewikkelde truukjes.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Voor zover ik kan volgen gaat het hier over die hybride modules, aanwezig links en rechts onder de dikke koelplaten. Rechts twee aansluitingen naar het scherm en links 8 aansluitingen. De vraag was bij geen beeld, zijn beide modules in fout of is een voldoende om zonder beeld te vallen. Welke module is de meest of minst verantwoordelijke? Hoe kan ik nameten (meten) wat waar defect is?

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Licht het scherm nog enigzins grijs op tijdens opstarten?? ( goed te zien in donkere ruimte)

Op 17 september 2021 18:31:36 schreef smd:
Licht het scherm nog enigzins grijs op tijdens opstarten?? ( goed te zien in donkere ruimte)

Kan, mag ik morgen verder gaan?

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Niets van beeld, ook geen grijs in het donker. Hetgeen ik opmerkte dat telkens rond een vijs (rechtse kant minder dan de linkse kant) waarmee de zwarte koelribben zijn bevestigt, die plaats op de koelrib, erg heet heeft gestaan

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Ach een PDP 42 V7 scherm van LG: met zekerheid te zeggen dat zekeringen defect zijn op of Ysus of Zsus en de Hybride blok(ken) defect zijn... PS die vlek is niet van hitte maar van koelpasta wat een olievlek heeft gecreeerd..

Op 16 september 2021 18:04:58 schreef Opabob:
Geen beeld meer, wil dat zeggen dat en de verticale ( afbuiging) en de horizontale allebei defect zijn?

Bij een beeld buis TV zou je dan een felle stip krijgen.
Meestal ging in dat soort toestellen de hoogspanning kapot.

Het betreft een Zsus print foto,ik heb er zelf ook een plasma gehad van LG ,waarvan de Ysus print defect was ,is al meer dan 10 jaar geleden ,zekering was defect"Heb er een nieuwe print ingezet,en werkt nu nog steeds,ik had 3 versch. voor ca 50 E in de UK besteld.

IK heb nu een LG oled tv A! ThinQ 55c9 met HDR super mooi beeld 2019 model, alles, compatibel met van alles en nog wat