Digitale chip gezocht

eSe

Honourable Member

Ik heb het bestand wat verkleind (quality is mini :-) ). Veel is er niet te zien, enkel een draaiend spiegeltje en een led die van kleur wijzigt. Op de led heb ik een reflectortje gemonteerd.

Ik had nog een filmpje waarbij je een mooie ronde vlek op de muren ziet voorbij lopen. Maar dat vind ik niet meer terug, weer gewist met mijn dom hoofd denk ik.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
Hensz

Golden Member

Op 14 september 2021 21:45:47 schreef Aart:
Met charlieplexing kan het als ik het goed zie met vijf pinnen, dan blijft er nog één over voor iets anders op een Attiny85 in DIP8.

Dat ding is net zo groot als de 555, maar doet toch alles zelf. Behalve een paar weerstandjes voor de leds heb je niets nodig. Kleiner wordt het niet!

Don't Panic!
fatbeard

Honourable Member

:+ Ook niet als je het te heet wast? :+

sorry, kon het niet laten...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Hensz

Golden Member

Zoals boven al gezegd: Elektronika is mooi, die hoef je niet te wassen. :+

Don't Panic!

Op 14 september 2021 22:54:43 schreef KlaasZ:
Als je meerdere 4017's in cascade schakelt is er altijd maar 1 uitgang in de hele reeks hoog.
De uitgangen kunnen geen 20mA geven, je moet dus versterken.
Maar in zo'n vuurtoren heb je toch ruimt zat?

Volgensmij als je de CD74HC4017 gebruikt kan je max 25mA per pin sourcen/sinken.

Evarist

Golden Member

CD74HC4017 is inderdaad geschikt. Er moet alleen een 5V stab bij, gezien mijn voeding 12V is.
Goed dat ik nog niet begonnen was.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Op 17 september 2021 09:03:07 schreef Electroboy:
[...]

Volgensmij als je de CD74HC4017 gebruikt kan je max 25mA per pin sourcen/sinken.

Een "absolute max" van 25mA kan je uitleggen als: in de praktijk is tot 20mA toegestaan. Maar voor "even" garanderen ze dat ie niet direct kapot gaat van 25mA.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Evarist

Golden Member

Veel Leds 'draaien' op 20mA. Ik zal die stroom aanhouden.

Nihil est verum, quod non probatur primo.