JVC LT-32R10BU STREPEN

Hallo,
Ik heb hier een JVC 32" met een paneel van AU optics T315HW01. De TV geeft horizontale strepen over 1/4 van het scherm. Deze strepen bevinden zich in zone 2 van het scherm. Als je het scherm verdeelt in 4 horizontale zones (banden) (1-4) van boven naar onder.
De strepen kunnen intens zijn en het beeld in die zone doen wegvallen , soms zijn ze licht en soms nauwelijks waarneembaar.
Ik veronderstel dat ik het te maken heb met een slechte T-con of met een slecht paneel.
Heeft iemand ervaring met dit fenomeen??
Graag uw expertise.
groetjes
Camiel

hallo
Heeft niemand een idee?
Dank voor de moeite
Groetjes
Camiel

Halo,
misschien iets duidelijker maken: de strepen in de band komen voor over de ganse breedte van het scherm.
Is dit voldoende duidelijk? Ik vrees voor het scherm zelf. Niemand een idee? wordt het containerpark?
groetjes
Camiel

Dat klinkt heel duidelijk naar een defecte COF (Chip-on-Film) rij-driver chip in het scherm zelf. Die zijn helaas niet te vervangen. Kortom: einde panel. Maar die AUO T315HW01 dingen zijn ontzettend veel toegepast, dus een vervangend paneel moet wel te vinden zijn. Let wel op de variant code: de V. achter het modelnummer!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Hallo,
Dank voor het onheilsbericht. Ik vreesde er voor, maar voor alle zekerheid toch een foto van het fenomeen.
Misschien kan je toch nog eens confirmeren?
Groetjes
Camiel

maartenbakker

Golden Member

Als hij dat in de menu's ook doet, zonder enige twijfel einde paneel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Is ook wel eens zeldzaam een defect in Tcon anders een 12V die op de Tcon gestoord is door rotte elco of slechte gelijkricht diode..