Miele T420c

Probleem dat de deur open gaat door oververhitting omdat de trommel motor niet meer draait.

In deze droger zit een print el332 met defect relais die de motor uitschakelt voor er van draairichting wordt veranderd.
Spoel van het relais is onderbroken.

Waar nog te verkrijgen?
Vooral de 160 ohm versie...
E3206L 250v, 10a
Spoel 6V dc 160 ohm

Heb nog wel relais.. zelfs complete pintjes!! You fix it weer.. kost je een hartverknettering en duurder dan hele droger nog waard is!! (1994, dus 27 jaar oud)

Nog droger die continu links rechts draait en geen 3uur staat te draaien voor een lading handdoeken;

Relais zijn in de handel niet te vinden.

vergeten

Golden Member

Voor €29,- ben je er, hele gebruikte print.
https://www.twowitgoed.nl/a-41661573/module-printplaat/module-besturin…
Anders de relais demonteren, openen en de contacten voorzichtig schoonmaken/reviseren.

[Bericht gewijzigd door vergeten op zondag 19 september 2021 22:38:02 (24%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Sine

Moderator

Het middelste relais is al een afwijkend geval zo te zien.

En als het niet past kun je voor eigen gebruik natuurlijk ook nog altijd iets passend maken.

vergeten

Golden Member

Waarschijnlijk is de middelste al eens vervangen, specs zijn gelijk. Alleen kapje is anders.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

had een tijd terug nog zon print, daar bleef het element van de droger gewoon van aan als de voeding erop stond.

het middelste relais is origineel, foto doet dit. type is hetzelfde en ze zijn allen van voorjaar 1994.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 19 september 2021 22:53:33 (33%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Fabrice, heb ze nog wel hoor.. stuur maar een mail..Klopt, Miele had ze destijds laten produceren...