Primare spa20 geen digitale in/uitgang

Beste,

Voor een leuk prijsje een mooie Primare Spa20 weten over te nemen. Maar bij de receiver werkt de digitale in/uitgang niet (Bypass werkt wel, en analoge ingangen ook)Als ik de receiver aansluit op een tv. En het instel menu opstart, dan blijft er bij de Dvd selectie steeds knipperen No Lock ( geen signaal) Nu heb ik al veel nagemeten maar kom er niet uit. Dvd speler aangesloten op de digitale ingang, daarna signaal volgen, maar die loopt van U11 pin3 (74hc595) naar de Philips 89c660 volgens schema. Maar waar daarna het signaal heen gaat, geen idee. Zou iemand met mij mee kunnen kijken, misschien zie ik wat over het hoofd.

Dingen die al zijn gedaan:

Gereset naar fabrieksinstellingen, en daarna save instellingen.
Elco’s vervangen in voedingscircuit ( waren verlopen door hitte koelblok)
Spanningen nagemeten

Bij de service manual gaat het om de laatste foto van het digitale pcb bordje, het schema staat er boven.
Pcb bestaat uit 2 delen die bovenop elkaar zitten. Dus rechter bord op foto zit op de linker.

http://www.primare.net/wp-content/uploads/2017/04/SPA20SurroundProcess…

Nog meer condensators vervangen, sommige hadden een Esr van meer dan 60ohm. Andere waren ver buiten hun waarde.
Maar probleem nog niet opgelost helaas. Beide grote ic’s (89c660 / cs493263 )krijgen wel een audio signaal vanaf optical of toslink.

Geluidsignaal gemeten van cdspeler ,aangesloten op optical 1

Via ic u36,u39, u8 ,u4b ,cs39300 ,u4a ,u6? of u5? Ik raak dan het signaal kwijt of weet de uitgang niet van de ic.

Je zou terug kunnen meten van de toslink connector, als het goed is tref je wat signaal conditioning meteen terug naar een TTL signaal en een voeding. Mits het geheel aan staat, en je de goede settings als samplerate, ADAT dan wel niet SPDIF gebruikt. Ook nog master en slave btw.

hebben we het hier over de spdif ingang of de coax ingang? je zou dan een pcm signaal moeten krijgen, vaak moet je die ingang ook eerst selecteren bij de broningang. voor spdif moet er rood licht uit de glaskabel komen van het bronapparaat, zo niet werkt het al niet. niet zelden ook wat wiebelen met de connector, want als de tip van de stekker niet goed in de ontvanger schijnt krijg je ook geen geluid.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@testman

Gaat zowel om de Digital spdif als de toslink
Beide geven aan in het menu van de receiver “No Lock” dus geen signaal volgens de manual.
Veranderen van de instellingen helpt niet, ook al staat alles goed ingesteld. Reset helpt ook niet. Is echt een fout in een ic, processor of ?

@simplesoul

Terug meten geprobeerd ,signaal is duidelijk te volgen met een Logic probe. Maar loop vast bij bepaalde ic’s omdat ik wel het ingangs signaal kan volgen maar eruit niet.

Nog een opmerking

Is dat het ingangs signaal te hoog is?? Als je van bypass naar bijvoorbeeld stereo mode schakelt, de receiver de melding geeft “Set ADC “ in het receiver menu staat dit standaard op 00 db
Maar zetten op -20 db geeft ook geen resultaat.

Dus zit de fout in 1 van de printen die het digitale gedeelte regelen.

hoeveel stuur je uit? niet elk apparaat kan een pcm van 48kHz of meer aan, no lock kan ook betekenen samplefreq te hoog..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Is dat het ingangs signaal te hoog is?? Als je van bypass naar bijvoorbeeld stereo mode schakelt, de receiver de melding geeft “Set ADC “ in het receiver menu staat dit standaard op 00 db
Maar zetten op -20 db geeft ook geen resultaat.

Dus zit de fout in 1 van de printen die het digitale gedeelte regelen.

Het enige wat vast ligt met het protocol is de bit diepte, dat is standaard 24bit. De samplerate is wel belangrijk, ook master en slave.

Hi Barrye,

Ben je hier al verder mee gekomen? Ik zie iig dat je het digitale signaal niet goed hebt gevolgd in het schema. De Digital In gaat niet naar U11 pin 3 maar naar U8 pin 20, dus rechtstreeks de DAC in. Mss levert dat nieuwe inzichten op.

Excuus, de U8 is niet de DAC maar een Digital Audio Interface Receiver