Badkamer overschakelen gaskachel naar IR paneel

Beste forum leden IK heb het plan om van mijn gaskacheltje in de badkamer over te schakelen naar een IR paneel Om denk ik dat dit goedkoper is ?. Ik heb totaal geen ervaring met IR Ik ben nu aan het uitvogelen wat mijn kachel nu gebruikt aan 1 de waakvlam 2 half vermogen 3 geheel volgas De kachel is niet temperatuur geregeld dus aan is aan . Het gaat om een grondoppervlak van 4.34 M2 en een inhoud van 11 M3 En is deels geisoleerd Waar schijnlijk zijn er wel techneuten die daar iets van kennen in dit forum daarom vraag ik dit hier En ook van mensen die al zon IR paneel hebben
Graag informatie over mijn plan of dat haalbaar is
e de waele

mvdk

Golden Member

Ik hoop dat dat gaskacheltje een gesloten systeem is, dwz aanvoer en afvoer beide van en naar buiten.
Anders is het om die reden alleen al een goed idee om op een andere manier te verwarmen. :)

Edit:
Goedkoper zal het niet zijn, wel aangenamer..

[Bericht gewijzigd door mvdk op zaterdag 25 september 2021 12:30:33 (13%)

maartenbakker

Golden Member

Eventuele kostenbesparing zal hem in de betere regelbaarheid zitten, en omdat infrarood beter te richten is kun je de regeling mogelijk ook nog een stukje extra terugdraaien (je hoeft niet de hele ruimte warm te stoken voor comfort). Verder is de veiligheid ook wat waard. Vergelijk je puur per kilowatt en ga je ervan uit dat het verbruik niet omlaag zal gaan, dan is aardgas op dit moment nog goedkoper dan elektriciteit (flessegas zou anders uit kunnen vallen).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Wat is de gasprijs? En hoe kom je aan warm tapwater?

Het lijkt me vooral veiliger, met waakvlam klinkt als oud en gevaarlijk. Onderhoud valt ook weg.

rbeckers

Overleden

Een IR paneel werkt goed voor een badkamer.
Kan, afhankelijk van model, behalve op temperatuur ook op tijd ingesteld worden.