KENWOOD KR-V6090 display-helderheid zwak

Dag iedereen,

op mijn KENWOOD KR-V6090 (tuner-versterker) is de display vooraan met alle gegevens redelijk zwak van helderheid.

Het gaat om alle gegevens af te lezen maar volgens mij is die te zwak.
Kan er een instelling of aanpassing gebeuren of is de display in zijn geheel defect?

Bij sommige displays kan men de helderheid ervan regelen.
Weet iemand als dit ook kan bij dit toestel aub?

Heeft iemand de handleiding of/en service-manual van dit toestel aub?

Guido

https://elektrotanya.com/kenwood_106vr_107vr_kr-797_kr-897_kr-v6090_kr…

Voedingsspanningen gechecked ?

Als deze goed zijn kan je vfd display op zijn het is een jaren 90 versterker.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

doorgaans als het display op is , dan lichten bepaalde delen van het display slechter op als andere delen. licht het geheel niet goed meer op dan is het de voeding welke nog weleens een elco gaar kan hebben. mocht het display op zijn, kun je proberen het kleurfilter voor het display uit het front te halen, zo kun je nog een tijd ermee vooruit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dank je daandc en testman voor uw reactie.

Ik heb ondertussen de manual gedownload.

Wat betekent vfd ?

Ik bestudeer eerst de manual en kijk daarna de gevonden spanningen en elco's na.

Guido

VFD = Vacuum Fluorescent Display.

Of te wel het een soort van radiobuis. Net zoiets als de oude neonlampjes van vroeger.

Voor die dingen is een vrij hoge spanning nodig die meestal met een converter gemaakt wordt. Door het in de tijd slechter worden van de in de converter gebruikte condensatoren kan die spanning inzakken. Daardoor gaat het display minder licht geven. Maar display slijt zelf ook waardoor de lichtopbrengst minder wordt.

In het eerste geval kun je gewoon de condensators vervangen en de boel dus repareren. In het tweede geval kun je gewoon het display vervangen. Alleen zal het erg lastig zijn om daar nog een nieuw exemplaar van te pakken te krijgen.

ok, bedankt Ex-fietser.

De kwestie is nu nog in het schema de voedingen en convertor te vinden.

Ik lees en pluis het schema verder uit.
Of als u een tip kunt geven wat juist te controleren....welkom. :-)

Guido

Arco

Special Member

Ik neem aan dat het VFD display gewoon 'op' is...
Vaak zit er een amberkleurig displayvenster voor die VFD's, dat houdt dramatisch veel licht tegen (dus een beetje zwakker display is dan heel erg zichtbaar)

Geeft het display zonder het venster ervoor wel goed licht?
(ze gebruiken die amberkleurige vensters om mooi witachtig licht uit de VFD's te krijgen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

als er een fubata display inzit, dan heb je meest kans op emissie op. dat zie je ook wel aan karakters in het display welke altijd aan staan, die worden het eerste vaag. bij vhs recorders was dat doorgaans de tijd welke altijd in beeld stond.

waar rook was, werkt nu iets niet meer