Beste mensen ik heb hier een basversterker van het merk ashdown mag evo2 ,als ik hem aanzet geen probleem met een beveiliging lamp 75 watt er tussen, bij het aanzetten geen probleem lamp gaat even aan en dooft,ook op de eintrappen uitgang een spanning van 0,1volt.
Maar zodra ik er een belasting weerstand op aansluit van 4-8 ohm
Zonder dat ik de ingang een signaal krijg gaat de lamp branden, en toch meet ik 4ohm of 8 ohm, ook de spanning loopt op de uitgang op naar bijna 3 volt+ ik heb alles los buiten de printplaat gemeten met de gewone digitale multimeter fluke, an nog eens met een speciale tester om componenten mee te meten ze geven allen goed aan ook weerstanden elkos zijn goed ik heb ook de transistor voor de bias regeling dus de ruststroom kortgesloten en toch blijft deze Lamp dan branden als ik de weerstand van de 100ohm bij transistor r19 los haal en aan zet is de lamp uit natuurlijk omdat er dan geen spanning loopt dus geeft aan dat er geen transistor lekt, maar ik weet het niet meer
Mischien dat jullie er wat aan kunnen zien de ruststroom transistor is het niet de eindtrappen ook niet, de versterker doet dit alleen raar als er dus een belast op aangesloten zit ook zat ik te denken dat er een transistor in kan zitten die lekt bij een hogere spanning, en , dan de vraag waarom niet zonder een belasting op de uitgang zit
Wie kan mij helpen alvast bedankt demon