Vloerverwarming op elektriciteit

evelo

Golden Member

Ik ben ook geen sanitairman maar ik denk dat je een evenwichtsfles kan beschouwen als een enorme bypass.

Met aan de ene kant de ketel met zijn eigen pomp, en aan de andere kant het circuit van de vloerverwarming met ook eigen pomp.

Ik heb hier geen radiatoren, enkel vloerverwarming op de gelijkvloers, geen enkele vorm van verwarming op de verdieping.

Op 2 oktober 2021 19:50:58 schreef Kortsluiting_Online:

Ik vind evenwichtsfles wel een mooi woord.
Zo'n expansievat blijft toch ook maar evengroot (op een minuscuul beetje na van de uitzettingscooficient van het staal zelf).

In een expansievat zit er een rubberen balg die onder voordruk wordt gebracht met lucht, bvb 1bar. vervolgens wordt er waterdruk opgebouwd in het cv circuit. Door deze balg worden drukverschillen door temperatuurverandering gedempt. (even ter info, wss of topic)

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
vergeten

Golden Member

Het is inderdaad niet hetzelfde als een expansievat, ik was er niet mee bekend.
Ik heb zelf, in NL, ook vloerverwarming die fles lijkt nog het meest op een 90° gedraaide vloerverwarmingsverdeler, maar dan net weer iets anders.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 2 oktober 2021 23:05:59 schreef vergeten:
Het is inderdaad niet hetzelfde als een expansievat, ik was er niet mee bekend.
Ik heb zelf, in NL, ook vloerverwarming die fles lijkt nog het meest op een 90° gedraaide vloerverwarmingsverdeler, maar dan net weer iets anders.

Zit er geen rubber membraam in de weg voor dat element?