Philios 65pus 8601 start slecht op en. BLijft soms hangen

@Jandekok71: heb je toevallig dat defect printje nog liggen? Het is inmiddels mijn beurt om hier problemen mee te hebben ;-) (ik zie dat je geen emailadres hebt openbaar staan.)

[Bericht gewijzigd door Beeldbuisje op vrijdag 30 juli 2021 18:47:59 (18%)

Hallo beeldbuisje
Nee heb ik helaas niet meer.weg gegooid sorry was nier meer te redden :)
Mijn email adres is jan944@ziggo.nl
Nog wel een vraagje. Mijn maatje heeft zelfde tv sls ik nog steeds de 65/8601
Van mij speelt nog steeds super.
Mijn aatje heeft er ook 1 gekocht met het zelfde probleem als die van mij optionboard.
We hebben hier een nieuwe ingezet en deed het weer. Tot vorige week. Werd zijn rech

Rechterkant donkerder als de linker.
Bij oonieuw aanzetten us het weg, maar komt ean na ettelijke minuten toch weer terug.
Wat zou dat kunnen zijn

Mvg. Jan de kok

Op 9 mei 2021 10:47:20 schreef MattieM:
Bedankt voor de berichten, heb op de achterzijde van de TV inderdaad de group code terug kunnen vinden, deze codes heb ik ingevoerd, en nu lijkt alles weer te werken, op een punt na.
Als de TV geruime aanstaan valt de linkerkant van het scherm wat donker, dit hersteld zich niet uit zichzelf. Maar bij de TV op standby te plaatsen en direct weer aan te zetten is het beeld weer normaal. (zie bijgaande foto's)
Als de TV wordt aangezet en de scherm is helderheid is nog goed, en blijft de TV op een stilstaand beeld staan (zoals foto 319) dan blijft het scherm helderheid wel goed.

Hallo
Had je het probleem gevonden met de verschillende helderdeid links en rechts?
Mijn maatje heeft hetzelfde vandaar?

Gr jan

Ik heb hier precies hetzelfde verhaal eens zien voorbij komen. Softwareupdate en factory restore losten het op.

(Waar halen jullie die option boarden toch? Ik heb er me crazy naar gezocht en vond er nergens nog eentje. Heb de tv gesloopt voor het scherm)

Heb hier nog een goed optionboard liggen.

Fabriek instellingen en sotware updates gedaan, maar helaas geen verbetering.
Als de linkerkant uitvalt, maar na opnieuw tv weer aanzetten is het weer ok, dan zijn de backlightleds toch ok lijkt me?

Als de linker kant uitvalt, blijft beeld wel?? Is het met een duidelijke scheidslijn in het midden??

Mijn antwoord klopt dus niet in je ander topic ;) Toch LED probleem dan.

Ik kan met het optionboard helaas niets meer. Tv is gesloopt...

Op 3 oktober 2021 18:32:37 schreef smd:
Als de linker kant uitvalt, blijft beeld wel?? Is het met een duidelijke scheidslijn in het midden??

Hallo, nee niet echt een scherpe scheidslijn. Vloeit over naar helder
Alsof er een een strip uitvalt, je kan er ook wel naar kijken, maar is gewoon 2 tinten donkerder,
Zet je de tv uit, en weer aan, dan is het voor een half uur weer ok

paneel uit elkaar halen en kijken of het echt een verlichtings issue is.. Strippen lopen van links naar rechts... en niet van boven naar beneden

Defecte led zone in de strip, vaak door loszittende leds op de strip. Edge leds geven mooiere egale lichverdeling op de backlight maar omdat ze dicht opelkaar zitten worden ze veel heter. Zeker als de tv local dimming heeft (bredere kabels en connectors vaak) ook meer risico op breuk van de banen of wegbranden. Strip vervangen is beste. Meten van de leds lijkt dan geen storing te geven! HEb dit bij een LG UB850V gehad. Maar vervangen is erg risicovol als panel in het frame is gelijmd en alleen met dubbelzijdige tape vastzit. Gebruik de beste tape of lijm anders valt je panel eruit een keer....

[Bericht gewijzigd door Bart64 op donderdag 7 oktober 2021 13:08:34 (18%)

*hier heb ik geen app voor nodig