FRITZ!Box 7590 WiFi antennes hardwarematig uitschakelen

Dit topic is gesloten

Hallo iedereen,

Omdat ik om de haverklap op mijn WiFi gehackt wordt, zou ik willen weten of er iemand kennis heeft hoe ik de antennes van de modem hardwarematig kan uitschakelen (bijvoorbeeld solderen/kortsluiten?)

Op de afbeelding mijn FRITZ!Box 7590, en de antennes die naast de externe antennes (niet afgebeeld) op het moederbord geplaatst zijn

Uiteraard kan de WiFi verbinding in de modem zelf (softwarematig) uitgeschakeld worden, maar de FRITZ!Box wordt fabriek af standaard met WiFi actief geleverd (en verraad daarmee direct mijn apparaatnaam / mac adres etc...

Bedankt voor de tips!!

Een goede WPA key lijkt me een stuk netter...

Wat bedoel je met hacken via wifi? Als er een exploit gebruikt wordt dan moet je zorgen dat je devices up to date blijven. Dat is zoiezo een stuk veiliger

En als je geen wifi wilt, waarom dan niet uitschakelen? Dan zend je ook niets uit.

Dat wifi af-fabriek aanstaat maakt niet uit. Eenmaal uit is uit. Ik neem niet aan dat je dagelijks de router in fabrieksinstellingen terugzet

(Of een router nemen zonder wifi als je helemaal paranoide bent)

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op donderdag 7 oktober 2021 13:28:39 (19%)

bprosman

Golden Member

Als je WiFi om de haverklap gehacked word deugt er toch iets niet aan je security instellingen. Zelfs een WPA2 met een 26-karakter wachtwoord hack je niet zomaar.

WiFi SSID laten adverteren is ook een keuze (instelling).

Die laatste zin snap ik niet helemaal, ja hij komt standaard met WiFi aan, dan zet je die toch uit, dan valt er niets meer te verraden.
//Edit - DJSmiley was me net voor

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
mvdk

Golden Member

Er is natuurlijk wel een kort moment dat je em aanzet, dat je het menu moet openen, en de instellingen moet aanpassen. Voor mensen zoals ik neemt dat toch wel gauw 2 minuten. In de tussentijd kan de hacker buiten op de parkeerplaats z'n ding doen,

(en verraad daarmee direct mijn apparaatnaam / mac adres etc...

En dan toch later inbreken.
Zelf zou ik niet weten hoe, maar ik kan dit stukje van ts wel volgen.

Edit: heb even een stukje uit de movie "Burn after Reading" voor ogen..

JoWi

Special Member

(Of een router nemen zonder wifi als je helemaal paranoide bent)

Of je plempt hem in een broodtrommel wanneer je hem configureert. Natuurlijk wel geaarde alu folie over de kabeltjes die naar buiten sneaken.

Ignorance is bliss
Anoniem

Op 7 oktober 2021 12:53:57 schreef Tinder:
Hallo iedereen,

Omdat ik om de haverklap op mijn WiFi gehackt wordt, zou ik willen weten of er iemand kennis heeft hoe ik de antennes van de modem hardwarematig kan uitschakelen (bijvoorbeeld solderen/kortsluiten?)

Op de afbeelding mijn FRITZ!Box 7590, en de antennes die naast de externe antennes (niet afgebeeld) op het moederbord geplaatst zijn

Uiteraard kan de WiFi verbinding in de modem zelf (softwarematig) uitgeschakeld worden, maar de FRITZ!Box wordt fabriek af standaard met WiFi actief geleverd (en verraad daarmee direct mijn apparaatnaam / mac adres etc...

Bedankt voor de tips!!

Als je om de haverklap wordt gehackt dan zit degene die dat doet dicht bij je in de buurt. Wellicht dat je bedoeld dat je vaak aanvallen ziet op je WiFi interface? Dat wil niet zeggen dat je gehackt bent.
Wat bprosman zegt, via een redelijk veilig protocol, is het al lastig. Dus om de haverklap gehackt worden kan alleen maar als je WEP of zelfs geen wachtwoord op je WiFi hebt staan.

Apparaten worden tegenwoordig af fabriek met WPA2 geleverd. Dus snap je conclusie van om de haverklap niet echt.

Tegenwoordig hebben veel WiFi routers de mogelijkheid om via een knop WiFi uit te schakelen.

Ben benieuwd naar je conclusie van 'om de haverklap gehackt'

mvdk

Golden Member

Maar, ik vraag het zomaar: in de eerste alinea van de openingspost staat de vraag, kun je die antennes uitsolderen, of op een andere manier hardwarematig disablen. Kan dat? Met eenvoudige middelen?

buckfast_beekeeper

Golden Member

Die connectortjes zijn geen antennes. Er kunnen wel antennes op aangesloten worden, zoals origineel is en frixtender met externe antennes doet. Blijft trouwens 1 antenne actief als je de andere 3 elimineert.

Op de enkele minuten dat het instellen van je router duurt, is de kans op hacken echt wel heel klein. WPA2 paswoord met minstens 20 karakters (+hoofdletters), een getal en een speciaal teken (+&_-=%...) gaan ze echt niet binnen enkele tellen kraken.

SSID en paswoord wijzigen moet een standaard procedure zijn. Je kan ook nog de mac filtering aan zetten.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Anoniem

Op 7 oktober 2021 14:20:54 schreef mvdk:
Maar, ik vraag het zomaar: in de eerste alinea van de openingspost staat de vraag, kun je die antennes uitsolderen, of op een andere manier hardwarematig disablen. Kan dat? Met eenvoudige middelen?

Uitsolderen is over het algemeen niet zo handig. Je kunt hem beter sofwarematig disablen. Bij uitsolderen blijft de software de antenne aansturen. Alleen zal het bereik belabberd zijn.

Ik heb een gelijksoortig probleem dat ik van het Wifi signaal uit mijn Thomson modem/router van Ziggo af wil.
Ik heb de router in Bridge modus omdat ik een eigen router met managed switch en losse AP's gebruik.
Dus via de Ziggo modem/router instellingen de 2.4/5.0GHz radio's uit en het probleem in zoverre opgelost.

Het euvel wil dat Ziggo bij elke FW update van de modem/router de Wifi instellingen weer activeerd. Nu is dit eens in de x-maanden dus nog te overzien maar daarnaast heeft Ziggo ook een deel Wifi voor de Ziggo Comunity hotspots geactiveerd en die krijg ik sowieso niet uit.

Deze extra Wifi signalen interfereren soms met mijn eigen Wifi signaal in huis en dat is zondermeer hinderlijk.
Meer een Tweakers.net vraag, of iemand die hier een oplossing voor heeft?

koop een oude, defecte, microgolf oven.
boor acheraan een gat, net groot genoeg om de stroom & netwerkkabel in te steken.

en steek je router erin.
klaar.

fripster

Golden Member

Eerlijk gezegd denk ik dat de TS zit te trollen....

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu
Shiptronic

Overleden

Op 7 oktober 2021 15:35:15 schreef fripster:
Eerlijk gezegd denk ik dat de TS zit te trollen....

Ik ook, of de hacker zit bedraad verbonden, en hij zal al 2 wachtwoorden moeten weten, 1 van de Wifi, en 1 van de router, maar die zal dan nog wel op User: admin & WW: admin staan

Maar hoe stel je vast dat je "gehackt" word?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Hallo ik heb een vraag ik had hier een tranzeo tr- 5a -20 w die heb ik over geboomten van iemand maar hij weet de wachtwoord niet meer hoe kan ik er inkomen zoo dat ik een nieuwe wachtwoord aan kan maken ik hoor het graag van jullie groet

Henry S.

Moderator

Dat is geen vraag voor een elektronicaforum, en ten tweede kaap je een oud topic.

https://www.circuitsonline.net/forum/faq

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten