Bosch combi oven warmt niet

Dag,

Mijn combi oven Bosch HFT779 warmt niet.
Zowel hetelucht, onder en boven, en gril werken niet meer. De microgolf werkt wel nog.
De ventilator vd warme lucht werkt wel. Op het display is alles ok.... de insteltijd vermindert zelfs
bij aanzetten.
Wat kan dit zijn? Groeten Eddy

Als je de deur open doet zie je een type plaatje op de zijkant vh bedieningspaneel. Kun je hier een foto van maken? En hier posten uiteraard.

Heb je meet ervaring? Diagnose skills?

Kijk eens na op temperatuur beveiligingen of zekeringen. Indien dat niet is een schema wel handig maar dat gaat niet zonder type

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ok Eric. Ik zal dadelijk een foto opsturen.... ik heb de oven nog niet uitgebouwd.
Ik vind ook niet dadelijk een bedrijf waar ik wisselstukken kan vinden... is al een vrij oud beestje.

Meer dan waarschijnlijk is de eerste component die je meot vervangen een smeltzekeringetje.. Die zijn nog overal te krijgen...
pas als het probleem elders ligt zou ik me zorgen maken over wisselstukken zoeken.

Dat was bij mij toch het probleem (link)

Het kan natuurlijk een zekering zijn..... maar het rare is dat de microgolf nog werkt....
Éen vd deurcontacten zal het dan al niet zijn.

Er zit een n15 thermische zekering in serie en een k2 relaiskontakt. Relais mss losse soldering? Zonder open doen kan je al meer weten. Bv gaat de koelventilator m1 of de warme lucht ventilator op de warme lucht stand...dat soort zaken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Eric. De koelventilator en de hetelucht ventilator werken.

Eric. De koelventilator en de hetelucht ventilator werken.

Thermische veiligheid k11 zoeken.
Edit. Het is geen veiligheid maar een relais blijkbaar. Rare tekening. In ieder geval ga je met het schema bij de hand moeten beginnen meten en nakijken. Relais print op solderingen en weerstanden nameten...

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 8 oktober 2021 16:09:20 (76%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ok, ik hou je op de hoogte. Wsl morgenavond eens controleren. Alvast bedankt

Dag, Erik.

Ik ben eindelijk eraan geraakt.
Contact Van K11 : 11 spanning
12 geen spanning
Bij inschakelen van gril.
Welke zijn de verwarmingsweerstanden van hete lucht en onder en bovenwarmte oven?
F9 en F8 zijn ok.
Ik krijg de print niet dadelijk los......
n15 is ok, anders zou M3 niet draaien
Groetjes

Eric, de spanning op 11 valt weg als de oven in standby staat....kan dat? Ja, lijkt me normaal, de 2 ventilatoren moeten stilvallen.

[Bericht gewijzigd door ed670 op dinsdag 12 oktober 2021 12:20:38 (29%)

Boven de deur zit een verluchtingsroostertje. Trek dit er af. Tezij het nog een model is met 2 schroeven. Dan zou ik aanraden deze te verwijderen. Als het rooster weg is zou je een schroefje moeten zien van het bedieningspaneel. Eens dit weg is kun je het bedieningspaneel naar voor halen met onderaan een scharnier. Dit werkt beter.

Wat bedoel je met spaaning en geen spanning? Over het contact gemeten? Tov de neuter? Op ACV stand vd meter?

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 12 oktober 2021 12:33:15 (14%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik heb de print los.... de relais K11 krijgt geen spoelspanning. Zowel tussen de contacten als langs de aarding en of de neuter.
Ik ga wat eten, seffens verder zoeken.
Ik heb een fluke die in de V stand zowel ac als dc meet

[Bericht gewijzigd door ed670 op dinsdag 12 oktober 2021 13:26:55 (14%)

Spoelspanning en neuter zijn iets compleet verschillend. Spoelspanning is de gelijkstroom stuurspanning die van de processor (transistorbuffer) komt. De spanningvd contakten bevinden zich aan de andere kantvan het relais.
https://opencircuit.shop/blog/Hoe-werkt-een-relais

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dat weet ik.
De spanning die het contact vd relais doet bewegen is er niet op K11.
Op het contact 11 is er spanning, op contact 12 niet.

Dat weet ik.
De spanning die het contact vd relais doet bewegen is er niet op K11.
Op het contact 11 is er spanning, op contact 12 niet.

Eric,

K11 trekt niet aan, en krijgt ook geen spanning om aan te trekken.
Welke voorwaarden moeten vervuld zijn. Heb je nog andere tekeningen?

Er zijn bij mijn weten geen gedetaieerdere schemas. Heb je foto's van de printe?. Voor /achter.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Er heeft precies wat vetzakkerij op de printbanen gelopen. Zijn ze niet doorgeërodeerd?

K10 en K9 zitten op dezelfde common aangesloten. Krijgen de 2 thermische pistons (thermoactuators) wel spanning?

Is de temperatuurvoeler in orde?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

check die soldering in het midden van de relaisprint maar eens, lijkt op een verbrand pootje van een relais..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Check ook de deurschakelaars, geregeld dat er 1 van de 2 sets gesmolten is door defect deurrubber