Ha Martin V,
Helemaal mee eens dat is ook mijn ervaring vandaar in mijn post als eerste aangeven
Op jou vraag dat de amplitude frequentie karakteristiek niet gelijk blijft is in zeker mate normaal maar is positief te beinvloeden door de juiste dimensionering van de feedback, als ik een oscillator ontwerp maak ik eerst de versterker deze is zonder problemen te meten.
Handig in deze is een sweeper maar in de gewenste band kan het ook punt voor punt, ik heb dit ook al eens voorgesteld aan @rob007 zo'n oscillator is een complex ding heeft wel een uitgang maar geen ingang die van buitenaf te benaderen is
Ik heb een tekeningetje gemaakt daar kan je makkelijk de verschillen zien
wat je zou kunnen doen is eerst de DC instelling ( bias ) berekenen gebaseerd op de BFR92 die je wil gebruiken.
Meestal zet ik alles om naar S-parameters als ik die van een transistor niet heb meet ik ze zelf van een BC458 vindt je geen S-parameters maar dat is voor RF wel erg makkelijk.......
Alleen nu nog even niet maar ik heb hoop dat het weer goed kom.
Als je een constant niveau wilt bereiken dan is een regelversterker de uitkomst.
@rfhead die Murata klein model dat zijn ceramische trimmers op zich niets mis mee die trimmers uit China zijn op zich goed maar is de moderne versie dus voor een lage spanning we werken nog maar zelden met buizen
Dat betekend dan ook wel weer dat de R.F. spanning in de gaten gehouden moet worden geen 100 W of zo....
Ik heb nog heel veel Philips folie trimmers teflon, let wel op ook Philips had folie trimmers mica !
Groet,
Henk.