Bosch combi oven warmt niet

Dag, Eric, testman en smd,

Ik heb de stekker van de temperatuurvoeler eens doorgemeten.....
Ik meet niks....dit is een ptc....die moet toch een bepaalde ohmse waarde hebben.
Zou het hier kunnen aan liggen?
De rest ga ik morgen controleren.
Hier volgt nog een foto van de stekker met 15 erlangs gegraveerd.
De kabels lopen naar achterzijde.
Al heel fel bedankt ....

Uiteraard. Daarmee mijn vermelding. Je behoort idd wat te meten. Ziet er als volgt uit : zie afb

De waarde weet ik niet van buiten. Was het een pt1000? Of was dat bij miele?

Meet achteraan is bij de sensor zelf. Ik zoek de waarde eens op. Zet een dummy in de plaats dan weet je zeker of de rest OK is

00057748

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 12 oktober 2021 20:13:19 (26%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

blijkbaar een pt500

Zet een 470 ohmpje in de plaats

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik ga morgen eraan verder doen....
Nu heb ik een zwaar hoofd gekregen ervan.
Goede avond nog, en thanks.

Dag,

We hebben terug warmte in de oven...
Zoals Eric aangaf, heb ik een weerstandje van 510 ohm geplaatst i p v de pt 500.
En de oven werkt terug.
Nu nog een pt500 vinden die ervoor kan dienen. De originele is na kort zoekwerk
Overal niet meer te verkrijgen. Nu een alternatief zoeken.
Als je iets weet, laat het me zeker weten.
Ik ben al heel blij dat het zo gaat opgelost geraken.
Vg en bedankt.

Eric,

De originele sensor is maar 4,7 mm dik.
Ik ben al veel aan t zoeken geweest maar de dunste is 6 mm. Het buisje waar hij in moet is 5 mm.
Nu ben ik ten einde raad.
Weet jij nog iets? De originele zijn online niet meer te koop.pff

Kan je een fotootje plaatsen?? Mogelijk heb ik er wel ergens een

Ik heb deze (foto) uit een iets "modernere". Zou dat in het buisje gaan? Komt uit dit toestel:

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 12 oktober 2021 20:12:03 schreef EricN:
Uiteraard. Daarmee mijn vermelding. Je behoort idd wat te meten. Ziet er als volgt uit : zie afb

De waarde weet ik niet van buiten. Was het een pt1000? Of was dat bij miele?

Meet achteraan is bij de sensor zelf. Ik zoek de waarde eens op. Zet een dummy in de plaats dan weet je zeker of de rest OK is

00057748

@smd:
Foto zat in bijlage

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 13 oktober 2021 18:20:06 schreef ed670:
Eric,

De originele sensor is maar 4,7 mm dik.
Ik ben al veel aan t zoeken geweest maar de dunste is 6 mm. Het buisje waar hij in moet is 5 mm.
Nu ben ik ten einde raad.
Weet jij nog iets? De originele zijn online niet meer te koop.pff

Heb je wel op de Siemens site gekeken, deze: https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/supportdetail/product/HF8795…
En dan "0419 Temperatuurvoeler", artikelnummer 00175710?
Is gewoon op voorraad: https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/shop/00175710#/Togglebox=man…
Of bedoel je een andere?

Nee. Dat is de verkeerde. Dat is de nieuwe. Past zomaar niet. Enkel als er geen optie is kan er nog gemacguyverd worden.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dus Siemens biedt zonder waarschuwing een vervangend type aan dat niet past, zonder waarschuwing? Slecht / vreemd.

@roland zou het kunnen dat je op het type van mijn oven aan het zoeken bent ipv die van TS? Mijn sensor komt idd uit deze oven maar die van TS is een andere.

Deze heeft TS nodig:

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dag,

Ik heb iemand van servilux Hasselt gecontacteerd. Hopelijk vindt hij een gepaste oplossing.
Ik zie hierboven 114€ staan.... dat is dan wel veel geld....
Ik zie wel wat er nog uit de bus valt....de kleine diameter van minder dan 5 mm is de struikelblok.
Rond de 50€ wil ik er nog voor geven...
de groeten en bedankt alvast.

Op 13 oktober 2021 21:47:51 schreef EricN:
@roland zou het kunnen dat je op het type van mijn oven aan het zoeken bent ipv die van TS? Mijn sensor komt idd uit deze oven maar die van TS is een ander

Ik denk dat je gelijk hebt...
Ik zag in dit draadje een onduidelijke foto waarop het E-nr nauwelijks te lezen is, en een duidelijke heldere foto -> op het nummer van de tweede heb ik gezocht ;-)

Op 13 oktober 2021 18:31:12 schreef EricN:
Ik heb deze (foto) uit een iets "modernere". Zou dat in het buisje gaan? Komt uit dit toestel:

Eric, de diameter van de aeg sensor die je hebt.... hoeveel mm is die? Vr groeten

Het is geen aeg. Het is een iets "jongere" van jouw model. Zie mijn foto v typeplaatje. Helaas denk ik dat hij wat dik is. Zie foto

Deze zijn nog wel te krijgen

Vraag straks anders aan @smd eens of hij er nog heeft. Die heeft denk ik grote stock van wisselstukken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Eric,
Zo te zien is deze minder dan 5mm.
Kun je nog eens meten voor de zekerheid.... ik zie dat de schuifmaat beetje scheef er op zit.
Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn.

Smd,

Heb je deze sensor liggen ?
Indien wel, kun je de diameter vande sensor eens meten.
Hij zou onder de 5 mm moeten zijn.

https://www.amazon.de/Temperaturf%C3%BChler-Backofen-5617410005-Electr…

Helaas. Het is 4,75mm buitenkant. Of het ooit in je fijn inox buisje gaat passen weet ik niet. Het is ook afbraak(afval). Geen idee of het duurzaam is nog maar moest het lukken kan je er nieuw nog aan geraken denk ik. Deze modellen zitten anders ineen. In het bovenste verwarmingselement zit een buisje geïntegreerd. Daar schuift de sensor in. Bij jou zit er een gat in de weerstand of kuip en daar schuift je de inox sensorpen in.
Om te experimenteren en macguyveren is het probeerbaar. Ik zou nog tot straks wachten. Mss heeft wel iemand de juiste nog liggen. Zie het als een plan B.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 14 oktober 2021 12:29:56 schreef ed670:
Smd,

Heb je deze sensor liggen ?
Indien wel, kun je de diameter vande sensor eens meten.
Hij zou onder de 5 mm moeten zijn.

https://www.amazon.de/Temperaturf%C3%BChler-Backofen-5617410005-Electr…

Interessante vondst?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Eric,
Als deze niet past, bestel ik die jij hebt liggen.
Die gaat ook passen, gezien je meting.
Of misschien kan ik bij jou zaken doen.
Groeten

https://www.circuitsonline.net/forum/reply/155947/2299257

Eric, bij mij is het ook een buisje waar de pen ingaat...van binnendiameter 5 mm
Dus jouwe sensor gaat er zeker in.

Het buisje dat jij hebt ziet er heel fijn uit. Heb je hem leeg gekregen? Past er een boor van 4,5 of 5 in? Voor mij is het afval zonder waarde. Ik wacht in ieder geval de reacties straks af. Mss komt er iets leuker voorbij #smd

Edit: onze reacties overlappen zie ik. ;-)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?