Telenet signaal switch

Onze Philips 40PFL8606 heeft een DVB-C tuner volgens de specificaties.

https://www.factoryreset.tv/specifications/philips-40pfl8606h60

Het toestel, dat we gebruiken als tweede tv, is 9 jaar oud en zou moeten de switch van analoog naar digitaal signaal van Telenet overleven.
Nochtans bij herinstalleren van de zenders komen er geen digitale posten.

In een antwoord van Philips wordt slechts een handleiding gegeven hoe je zenders moet bijwerken of opnieuw installeren. Een uitleg waaraan ik niets heb. Philips klantendienst: niet de eerste keer...amaai! Bij Telenet willen ze sofort een technicus sturen tegen betaling, verder geen uitleg...

Weet iemand raad met dat probleem?

maartenbakker

Golden Member

Factory reset doen en dan bij de eerste installatie aangeven dat je kabelzenders wilt installeren? Als dat het niet is, durf ik het zo uit het hoofd ook niet te zeggen. Typenummer eindigend op een 6 is als ik het goed heb modeljaar 2011, de letter erachter geeft met zekerheid aan welke ontvangstmogelijkheden. Ik neem aan een H, dan zou het toch moeten kunnen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het toestel behoort inderdaad tot de H-serie.
Na het opnieuw instellen blijft het toestel maar analoge zenders installeren.
In het servicemenu vind ik ook niets terug over het eventueel activeren van de DVB-C tuner. Ik heb gezien dat bij virgin mode off ingesteld staat...

Alvast bedankt voor uw reactie.

op userbase.be is er veel info over te vinden.

Telenet heeft echt wel moeite gedaan om de "standaard wizard" te doen falen.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=107&t=61360&p=894117&hilit=d…
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=60502&p=873077&hilit=p…

[Bericht gewijzigd door verstrooid_profke op donderdag 14 oktober 2021 12:31:24 (19%)

Overgenomen uit de handleiding (pag. 43 ~ 44):

Zenders opnieuw installeren
Als u alleen de zenders opnieuw wilt installeren, drukt u op [HOME] > Configuratie > Zenders zoeken > Zenders opnieuw installeren en drukt u op OK. Selecteer DVB-T of DVB-C. Het zoeken kan enkele minuten duren. Volg de instructies op het scherm.

Configuratie / Zenders
Als u de DVB-instelling zodanig wilt wijzigen dat er een nieuwe zenderinstallatie wordt gestart, drukt u op [HOME] > Configuratie > Zenderinstellingen > OK. Selecteer Installatie zenders > Antenne of kabel DVB en druk op OK. Selecteer de gewenste DVB-instelling.

DVB-C-zenderinstallatie
Voor het gebruiksgemak zijn alle DVB-C-instellingen ingesteld op automatisch. Als uw DVB-C-provider u specifieke DVB-C waarden heeft gegeven, zoals een signaalsnelheid of een frequentie, voert u deze waarden in wanneer daar tijdens de installatie om wordt gevraagd.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Dat in combinatie met de info uit userbase:

Als je met een kabel/DVB-C tuner/TV scant op 290MHz en network ID 32

zou moeten zorgen voor een werkende lijst

jerome

Golden Member

Vorige week gaan doen bij een 11jaar ouwe Philips, en dan lukte direct. Had er wel de laptop naast om beeld per beeld te volgen via de site. Als TS de installatie gedaan heeft en op kanaal 55 afstemt weet hij direct of het geslaagd is. Wanneer de waarschuwingsmelding van Telenet er bovenaan niet meer komt, dan is het goed. Veel betere beeldkwaliteit is daar niet van gekomen, al was het beeld analoog al best aardig.

Met alles wat ik hier gelezen heb is het uiteindelijk gelukt de digitale zenders te installeren. De keuzemogelijkheden tijdens de installatie zijn niet altijd evident, maar het is nu toch gelukt met nogmaals dank aan het forum.