Knoopcel en hier een knoop aan vast te knopen..

Ik merk het al, geen eenduidige verklaring over welke cellen nu de betere zijn.

Lijkt me toch iets dat nice to know is.

Je moet ze haast zelf maken, anders heb je geen idee wat voor rommel ze je in je mik schuiven.

benleentje

Golden Member

Ik merk het al, geen eenduidige verklaring over welke cellen nu de betere zijn.

Precies en dan kan je het net zo goed bij de el cheapo houden. Ik heb van de action een kleine voorraad liggen van 12 stuks, voor mijn schuifmaat, micrometer, rekenmachine e.d. Gemiddeld gaan ze lang mee, maar ze hebben ook een aantal verschillende type versies maar niet uitgezocht welke nu de betere zijn. Er was er wel 1 duidelijk slechter maar alweer vergeten welke dat was.

Op 15 oktober 2021 18:33:12 schreef ohm pi:
Je moet ze haast zelf maken, anders heb je geen idee wat voor rommel ze je in je mik schuiven.

Ik ben bezig met een nieuw type 3d printer dan op sub-femtometer schaal quarks kan printer. Met 3 quarks maak je dan een proton of een neutron. Dan er wat elektronen aam toevoegen en je hebt een atoom. Ik heb al een prototype klaar maar nog geen leverancier voor quarks. :).

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Misschien heeft de manier waarop de nieuwe batterijen opgeslagen worden en de temperatuur waarop dat gebeurt er iets mee te maken. Batterijen die een dagje ouder zijn, new old stock zeg maar, zullen waarschijnlijk ook wat minder zijn.

Ik kan me zomaar voorstellen dat de batterijen die een maand in die scheepscontainer in de bloedhitte op het Suezkanaal vastgezeten hebben wat problematischer zijn.

Als het goed is staat er ergens een productiecode op waaruit de productie datum is af te leiden. Maar de temperatuur waarop alles tijdelijk is opgeslagen en bewaard is natuurlijk nooit te achterhalen.

Ik kan me anders geen andere reden voorstellen waardoor de kwaliteit van blijkbaar elk merk zo enorm variabel is. In de oude tijd had je van die in verhouding erg dure kwikcellen voor o.a. hoortoestellen e.a. apparatuur. En dat ging eigenlijk best wel goed. Toen kon het blijkbaar wel. Misschien heeft de prijs er wel mee te maken. Met die dure kwikcellen werd misschien wat zorgvuldiger omgesprongen. Of was die kwik techniek misschien gewoon beter?

Op 15 oktober 2021 19:59:39 schreef benleentje:
Ik heb al een prototype klaar maar nog geen leverancier voor quarks. :).

Snap ik niet. Ik kijk om me heen en ik zie zillions en zillions quarks.

Op 15 oktober 2021 20:19:47 schreef Ex-fietser:
In de oude tijd had je van die in verhouding erg dure kwikcellen voor o.a. hoortoestellen e.a. apparatuur. En dat ging eigenlijk best wel goed. Toen kon het blijkbaar wel. Misschien heeft de prijs er wel mee te maken. Met die dure kwikcellen werd misschien wat zorgvuldiger omgesprongen. Of was die kwik techniek misschien gewoon beter?

Vroeger ging men meer om de kwaliteit. Kwaliteit kan je niet zien. De prijs wel, dus de klant koopt de goedkoopste. De fabrikanten die kwaliteit leveren gaan failliet en je houdt alleen maar de fabrikanten over die rommel leveren tegen een lage prijs.

Vingers bevatten naast vet ook zouten. In de vele horloges zitte roodkoperen batterij contacten. Het is dus not done voor een horloge reparateur om de batterij aan te raken. Een pincet kan ook enkel kwaad als je boven en onder tegelijk aanraakt niet als je enkel de zijkant vastneemt. Afhankelijk vd situatie is een gewoon pincet bij een LR44 of gelijkaardig kleiner model om enkel in de batterij opening neer te leggen (zoals bij vele horloges) best ok. Bij een grote platte lithium of bij een plaatsing waar dwang nodig is is dat dus wat minder aangewezen.

Heden is mijn ervaring gelijk. Konijn koop ik nooit meer. Zeer slechte ervaringen. Het goedkoop spul doet het verbazingwekkend goed.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 13 oktober 2021 14:53:57 schreef Arco:
Soms ook wel komisch om te zien wat ze allemaal met die coincellen doen...

In de US plakken 'ghosthunters' ze met een plakbandje ergens vast waar geesten worden verwacht.
Als ze de volgende dag dan leeg of leger zijn, is dan bewijs van aanwezigheid van een geest. (die geest heeft ze dan 'leeggezogen'...)

(ik zou dan eerder denken 'goedkope chinese cel, voortaan betere kopen... ;) )

Gebruik gewoon van die bruine plakband om dozen mee dicht te plakken. Bij wat hogere temperaturen gaat dat geleiden en loopt de batterij leeg. Bij een 40 tot 60 graden, misschien zelfs al bij kamertemperatuur. Wie doet een proefje?

Bapaktus

Special Member

@EricN
"Vingers bevatten naast vet ook zouten. In de vele horloges zitte roodkoperen batterij contacten. Het is dus not done voor een horloge reparateur om de batterij aan te raken. Een pincet kan ook enkel kwaad als je boven en onder tegelijk aanraakt niet als je enkel de zijkant vastneemt. Afhankelijk vd situatie is een gewoon pincet bij een LR44 of gelijkaardig kleiner model om enkel in de batterij opening neer te leggen (zoals bij vele horloges) best ok. Bij een grote platte lithium of bij een plaatsing waar dwang nodig is is dat dus wat minder aangewezen."

Daar heb ik al jaren geleden een pincet met keramische punten voor gekocht. Voor batterij verwisseling bij horloges en bij het vastpakken van "gevoelige" electronische onderdelen. ruud

benleentje

Golden Member

Snap ik niet. Ik kijk om me heen en ik zie zillions en zillions quarks.

Die zitten al vast in family verband, ik zoek losse vrije quarks nog zonder family banden :).

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Er zijn er meeer die daar naar zoeken.