Siemens vaatwasser SX66M054EU/43 foutcode E20

Dag,

Ik zit met een Siemens vaatwasser (SX66M054EU/43) in mijn maag.
Aanvankelijk was de circulatiepomp het probleem. Echter tijdens de reparatie kwam de foutcode E20 opeens naar boven. Dit verwijst naar de circulatiepomp.
Nu heb ik alles bekeken: Nieuwe circulatiepomp geplaatst...nieuwe module geplaatst...Draden doorgemeten of er ergens iets onderbroken is.
Niets van dit alles.
Maar ondanks alles nieuw blijft hij de foutcode E20 geven.

Wat zie ik over het hoofd?

Mijn dank.

Shiptronic

Overleden

Machine al een volledige reset gegeven ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

De test start met eerst de afvoerpomp, dan de circulatie pomp.. Werkt afvoer pomp nog OK?? Elastiekje broodclipje om asje??

Shiptronic

Overleden

of geblokeerd door glas scherven? onder water lastig te zien, en gevaarlijk om even te voelen ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

E20 hoort specifiek tot de wikkelingen vd circulatiepomp.

Rare fouten kunnen altijd veroorzaakt worden door verliezen op componenten elders ih toestel.

Trek de vloerprojector eens uit

Start een testprogramma. Welke fout komt er dan?

Heeft de afvoerpomp waterschade? Ee wikkelingen zitten inwendig op een pertinax gesoldeerd. Is die ok? De rest zie ik reeds vernoemd.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik had al een reset uitgevoerd.
Een testprogramma werkt niet....Nadat ik P0 zie verschijnen ontstaat ook gelijk de foutcode e20.
De afvoerpomp is goed...is al eerder gebleken.

Omdat de e20 naar de circulatiepomp wijst heb ik een nieuwe geplaatst...maar ik had nog een tweede hands...die ook geprobeerd zonder verschil.

Kortom...wordt vervolgd.

En je had vermogens module ook al gewisseld?? Is er geen fijnsluiting in je kabelboom?? Of stekkertje te wijd gebogen??

De module had ik al gewisseld....de oude weer terug...nieuwe erin...en weer terug...De kabelboom heb ik zover als ik kan zien gecontroleerd en daar heb ik niets aangetroffen. Die meet (hetgeen met de motor te maken heeft) goed door...
Vanmiddag maar weer eens wat proberen...