Irritante logo

Beste forum leden hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem,heb voor mijn opa en oma een HUMAX 5050C neer gezet omdat ze graag tv-programma's willen opnemen en via ZIGGO (klein parket)geen internet,HUMAX is aan gesloten op een LG led tv in de huiskamer,alles werkt naar behoren,maar zodra de HUMAX op standby staat en ze gewoon tv kijken,gaat de HUMAX om het uur een update voor de tv gids ophalen en krijg je die steeds in het beeld HDMI aan gesloten logo te zien wat heel erg storend is,heb alle ingangen al uitgevinkt in de instellingen van de tv (link) maar welke HDMI ik ook gebruik,blijft het logo HDMI aan gesloten terug komen in beeld,zelfs de HUMAX instellingen na gelopen,(ook in het verborgen menu en daar update zelfs uit gevinkt..niets helpt,nu is mijn vraag kan ik in de HUMAX aan de HDMI uitgang een pootje los koppelen zodat dat niet meer voor kan komen,het gaat dus niet om de update van de HUMAX zelf dus puur van ZIGGO tv gids..en alleen dus als de HUMAX in standby staat

Patrick

pa3gws

Golden Member

De meest eenvoudige oplossing is de TV standaard op HDMI 1 zetten en de Humax als tuner gebruiken dus zappen met de Humax.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Grote kans dat dit door het ARC of vergelijkbare signalen door de HDMI-aansluiting veroorzaakt worden. Als mijn pa de sattelietdecoder per HDMI aansluit, valt bij gewoon TV-kijken pakweg elke 20 minuten het geluid even uit en komt er 'HDMI, ARC actief' in het scherm te staan.

De Humax beneden, een 5100 uit m'n hoofd, heeft twee stand-by instellingen: eco en 'gewoon'. Bij die eerste gaat de decoder vrijwel geheel uit, maar wordt door signalen van Ziggo (waar wij alleen het wettelijke basispakket van afnemen, geen uitgebreider abbonement dus) telkens om de zoveel tijd even tot leven gewekt.
Sinds m'n pa de boel op 'gewoon' stand-by laat staan, is dat verleden tijd en wordt dat wek-signaal blijkbaar onderhuids afgehandeld, zonder dat daarvoor de decoder steeds ingeschakeld moet worden.

Mijn pa heeft, om het probleem met de satteliet-ontvanger op te lossen, zelf een connector aan een kabel gesoldeerd en is net zo lang aders gaan onderbreken tot het probleem niet meer optrad. Helaas had dat tot gevolg dat beeld of geluid uiteindelijk ook met fouten kreeg te kampen. Naast het feit dat het solderen echt niet makkelijk was, bleek het dus ook onmogelijk (en ga maar eens uitzoeken wélk signaal het veroorzaakt...)

Overigens, wij hebben een Philips TV en dat is gewoon een achterlijk ding, dus daar zou dat gezeur met HDMI-aansluitingen ook vandaan kunnen komen.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 16 oktober 2021 19:11:37 schreef pa3gws:
De meest eenvoudige oplossing is de TV standaard op HDMI 1 zetten en de Humax als tuner gebruiken dus zappen met de Humax.

Ja dat weet ik maar de HUMAX geeft alleen 1,2,3 Digitaal HD door,omdat ZIGGO de HUMAX niet meer "ondersteunt" en de rest van de zenders 5,6,7,8 en zo niet digitaal wordt door gegeven van daar

weardguy snap het,vandaar dat ik eerst dit forum wilde raad plegen

pa3gws

Golden Member

Heb je geen smart card van Ziggo?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 16 oktober 2021 19:53:44 schreef pa3gws:
Heb je geen smart card van Ziggo?

Nee ze kijken via de digitaal ontvanger,en mij dunkt dat het probleem daar ook dan in zit via de smart card omdat de HUMAX ook via de coax loopt

pa3gws

Golden Member

Dat kan kloppen ik heb hier ook een Humac staan maar daar zit een smart card in dan werkt het wel.
Alleen vrees ik dat Ziggo geen smart cards meer uitgeeft.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 16 oktober 2021 20:00:53 schreef pa3gws:
Dat kan kloppen ik heb hier ook een Humac staan maar daar zit een smart card in dan werkt het wel.
Alleen vrees ik dat Ziggo geen smart cards meer uitgeeft.

Wilde hem ook aan melden inderdaat...maar dat willen ze niet meer nee..heb wel een card van mijn broer die tjha..ehu gehackt is..maar ja dat mag niet he worden ze boos daar

Ziggo wordt waarschijnlijk gedwongen door gerechtelijke uitspraken weer smart cards te leveren.

Op 16 oktober 2021 20:51:02 schreef pararuud:
Ziggo wordt waarschijnlijk gedwongen door gerechtelijke uitspraken weer smart cards te leveren.

O Dat wist ik niet,dat zal mooi zijn jha _/-\o_

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Wanneer ze tv kijken ook even de humax aanzetten?
Het is strikt genomen niet nodig maar voorkomt wel hdmi meldingen.

Hebben ze geen tv die op een usb stick zelf kan opnemen? Dan kan die human gewoon weg.

Op 17 oktober 2021 15:11:40 schreef Arco:
Providers mogen je niet meer verplichten om hun apparatuur te gebruiken: https://tweakers.net/nieuws/184920/acm-vrije-modemkeuze-treedt-begin-2…

Was hier niet van op de hoogte..dank je Arco

Op 17 oktober 2021 20:49:36 schreef K7Jz:
Wanneer ze tv kijken ook even de humax aanzetten?
Het is strikt genomen niet nodig maar voorkomt wel hdmi meldingen.

Hebben ze geen tv die op een usb stick zelf kan opnemen? Dan kan die human gewoon weg.

Snap ik maar ze kijken meestal ned 1 en willen dan een andere zender opnemen vandaar

ga het als nog proberen,zie een pen waar bij staat HOT PLUG DETECT pootje 19

Wil jullie het toch even laten weten..heb een oplossing gevonden,en wel deze..met een makkelijkere uitweg,ultra HDMI switch er tussen dan wordt er geen doorvoer van een actieve link gemaakt vermoed ik,geen last meer als ZIGGO een update maakt,dank je wel voor mee denken nog allemaal

Patrick