Op 17 oktober 2021 19:24:14 schreef Yellowbeard:
Dank je wel pa3gws voor de suggestie (en je reactie).
Ik had hier in NL al contact gehad met AudioXL, die mochten niets geven, dus had eigenlijk de hoop opgegeven om dit rechtstreeks bij Soundcraft te proberen. Ik ga nu toch een poging wagen. Thanks.
Ik zag overigens in een ander draadje dat lid Mississippi ook schema's had van de SC2900 serie (ik zie dat ik in mijn eerste ebricht een typefout heb gemaakt: de printplaat heeft code SC2980/1) . Maar dat draadje was al heel oud. Misschien als dit gelezen wordt dat ook via die kant nog een mogelijheid bestaat?
Dat audioXL en ook andere importeurrs geen doc af willen mogen geven is alleen bescherming van de eigen toko, werkplaatsen met personeel zijn duur. Zowel de mengpanelen als de voediginen is zeker geen rocket science. Als ze er mee willen voorkomen dat er geknoeid wordt in de apparatuur en hun TD het dan voor de kiezen krijgen is ook onzin. Als er geknoeid is, is een hoge reparatieprijs goed uit te leggen.
Vaak worden complete voedingen, zeker als het inbouwprinten zijn gewoon uitgewisseld, vaak door niet eens technische personen.
Als er "fabrieksgeheimen in zitten, zullen ze het toch minstens moeten ingieten in kunsthars of beton, anders is het een kwestie van tijd voor een schema. Meestal leveren die dingen maar een paar spanningen, +15, -15, +48 en voor de digitalica al dan niet 5 Volt.
Overigens, in de tijd dat ik nog veel handelde in de diverse merken, kregen de vertegenwoordigers de boodschap mee, dat levering van produkten zonder documentatie geen optie waren.
Er zijn immers genoeg andere goede merken.
Overigens willen fabrikanten vaak best wel meewerken hoor.Ooit eens een versterker in reparatie gehad, die defect raakte als bepaalde komponenet precies aan spec waren. De NL importeur had het nof nooit meegemaakt. Een mailtje naar America bracht binnen een dag aan het licht dat de schakeling kritisch was en de oplossing was een zenerdiode wijzigen
[Bericht gewijzigd door
buzzy
op zondag 17 oktober 2021 20:44:09
(11%)