Samsung 50 inch smarttv met schaduw, is panel nog te repareren??

Heb hier weer zo'n weggooi Samsung (smarttv 50nu7090) waar ik depressief van wordt. Met veel moeite de kap er afgekregen want deze heeft geen schroeven meer. De led strips waren zo goed als verbrand en één zone deed t nog maar , dus ik dacht dat dat eerst t probleem was, maar nu blijkt na vervanging van beide ledsstrips dat toch de schaduw in het beeld blijft hangen en soms loopt t beeld ook door of toestel start paar keer door. Opnieuw panel eens bekeken en een van de tabs aan de linkerkant lijkt het probleem te veroorzaken. Als ik die voorzichtig aanraak nl licht wel t panel op dus daar zit een probleem, het beeld lijkt dan goed met een zwevende zwarte balk onderin t beeld. Kan ik een van deze die tabs proberen te verwijderen zoals ik wel eens gehoord /gelezen heb, dus aan de zijkant ? Of voorzichtig baantje per baantje door te snijden van de tab. De twee bovenste zijn nl aanraakgevoelig.

*hier heb ik geen app voor nodig

Nope, te ruw geweest met scherm verwijderen lijkt wel.. Maar is einde oefening jij heb geen bonding machine en er is een breuk in de Tab of gescheurd.

Ja helaas heb ik nu al meerder grotere panels met dit soort problemen, allemaal vaak grote , 50 inch. Toch jammer dat panels zo duur zijn en los niet goedkoop leverbaar zijn. Ook niet op ALiexpress. Dit lijkt afgesproken om de grote fabrikanten te beschermen en hebben ze ook (verboden!) prijsafspraken daarom gemaakt ?. Bij Samsung zijn de panels net zo duur als de tv bijna, als ze al leverbaar zijn ! En los zijn ze bijna nergens te bestellen elders, alleen maar in grote aantallen. Dit is toch raar.
De panelfabrikanten leveren nl vaak alleen maar grote aantallen, zoals bij alibaba nl dan wel te bestellen. Dit zou toch ook wel rendabeler kunnen gezien het grote zeer grote aantal gebroken tv's sinds de trend naar steeds groter wordt. Daarom mensen koop gewoon een normale tv tot 42 inch ofzo: is ook zuiniger en minder gauw kapot, ook gezien het aantal ledsstrip dat eerder uitvalt !! Ik word er verdrietig van zoveel electronische waist die er maar bijkomt na een paar jaar is een te grote ledtvaak al defect en mensen maar weer een nieuwe kopen, zonder bij na te denken over wat ze nu eigenlijk voor rotzooi kopen , i.t.t tot 10 jaar toen tv's nog beter en makkelijker uit elkaar te halen waren. ook de leds tv waren toen veel duurzamer, gezien de toestellen die ik zelf heb en nog steeds goed spelen (ja, zijn wel Philips qfu en ouder nog, maar hier zit toch de duurzaamheid verder vind ik)

Grote schermen doe ik altijd met zijn tweeen, meer om zo veel mogelijk beschadiging te voorkomen en gaat altijd goed.. tevens laat ik de tv altijd op de beeldplaat liggen op deken, dus vanaf achteren monteren..

Doe je dan ook ook de nieuwe modellen dan van Samsung met de schroefloze kap die vast zit met een ijzerdraadje ipv schroeven?? ALs je deze met een iets te gote of lange schroevendraaier openmaakt aan de zijkanten is de kans groot dat je rechtstreeks de tabs aan de zijkant beschadigt want deze liggen vrij in het zwarte panelframe ! Het ontwerp is echt zo gemaakt, dat een onervaren iemand met een schroevendraaier het panel onbedoeld beschadigd. Er is ook een special jig-tool voor nodig om de kap veilig te verwijderen nl. Maar ook de 4k panels zijn veel gevoeliger voor schade omdat er en meer tabs aan zitten maar ook nog dunner zijn dan de vorige generaties. En de rand wordt zo dun dat de bescherming minimaal is en de breuk het grootst bij stoten of aanraken zelfs. Of bij niet goed verwijderen of maar iets te hard aanbrengen van de rand! Ook had deze tv een veel te warme backlight strip die de onderste backlight sheets had vervormd aan één kant waar ook het moederbord zit met de voeding nu geïntegreerd is in één grote print. Teveel warmte dus op een plek, waardoor de backlight te warm word, de lichtverdeling niet meer goed is en de tv vlekkerig beeld krijgt ondanks vervangen backlight moet je dus ook de sheets nu gaan vervangen. Slecht ontwerp en goedkoop(te dun ook waardoor warmte niet wegkan en gesloten kap zonder koeling). Maar ja ziet er gelikt uit he, maar deze series van Samsung tv is echt weggooi kwaliteit geworden.

Jaa ook die doe ik met zijn tweeen als het een groot paneel is.. ja die klik TVs gebotvierd op een met defect scherm en ja daar sneuvelde eea.. maar nu gaat het wel redelijk en begin aan bovenzijde..

Goedkope panelen zijn best wel te vinden.
30 euro voor een sharp 55 inch tv.
280 euro verzendlosten.
Dan nog invoeren plus btw etc.
Een nieuwe tv was goedkoper
Goedkope panelen zijn er wel maar de verzending en overige kosten maken het te duur.

@ Bertine; waar heb je dat gedaan? als de productiekosten zo laag zijn dan wordt het misschien wel interessant om meer tegelijk te bestellen?

Jammer dat er nog geen panelen bedrijfje is in NL dat die dingen gezamenlijk kan inkopen, en dan kan importeren per 25 stuks ofzo. Dan wordt het invoeren misschien veel goedkoper per stuk en dan repareren ook weer rendabeler en interessanter? Gezien het grote aantal breuk van grote panelen, kijk maar op Marktplaats, vaak altijd de te grote tv's vanaf 46 inch tot wel 75 inch. Die grote panelen zijn vaak hetzelfde van hetzelfde bouwjaar en terug te vinden ook dan bij Philips tv;s, Sony's, Toshiba, Sharp enz.(AUO panelen bijv in Samsung) En zelfs de pdl Philips 55 inch die ik heb heeft een LCD panel van Samsung er inzitten!