Hallo mensen,
Sorry dat ik gisteren niet snel genoeg ingehaakt heb.
Druk leven en even vergeten dat de participatie op Circuitsonline zo groot is dat je echt moet bijblijven om gericht een antwoord te kunnen geven.
Ik heb even vluchtig gelezen en gefilterd op de inhoudelijke vragen en de aantijgingen van Grote_dikken.
Ik geef niet altijd alles prijs wat er speelt inderdaad. Temeer omdat ik niet meer info wil geven dan nodig omdat je niet altijd met je privé zaken wilt strooien. Niet meer dan nodig is iig.
Welnu...
Mijn zoon studeert en heeft met heel veel moeite (we kennen de woningnood onder studenten) een kamer in Assen kunnen krijgen.
Studentenwoningconcept. Dus met onderverhuur van 4 kamers, gemeenschappelijke keuken, badkamer en toilet etc.
Er wonen behoudens mijn zoon geen andere studenten. Maar meer wat volk wat door omstandigheden goedkoop moet wonen. Niet allemaal het zuiverste volk, maar de kamernood dwingt je tot het overgaan van grenzen die je ooit stelde.
Een van de wat langer woonachtige medebewoners attendeerde mijn zoon op de gevaren. Ik heb nav mijn eerste post hier, contact met die jongen gehad en hij had het over stroom die vanaf de lamp via de buizen de douche onder stroom kon zetten. Hij was daar bloedserieus over en ik geloofde zijn angst wel. Maar of het inderdaad onveilig is, betwijfel ik.
Tot zover dus geen kraakpand.
De eigenaar woont in Amerika en dit is natuurlijk zijn bron van inkomsten. Dat is de huidige maatschappij.
In het kader van "voor jou 10 anderen" ben je niet heel flexibel om zaken aan te kaarten bij iemand die er aan wil verdienen en er niets aan uit wil geven. (getuige ook rioolproblemen en onbetaalde rekeningen aan het bedrijf wat dit ooit heeft moeten ontstoppen, naar verluid)
Als je principieel wilt zijn, kun je een punt maken, maar ben je na het uitzingen van het contract ook je kamer kwijt.
De man in kwestie rekt dit omdat hij van de 3 panden die daar staan, hij er al 2 flink aan het opknappen is, om deze als normale appartementen te verhuren. Als dat klaar is, is ongetwijfeld het pand waar mijn zoon zit aan de beurt.
De kamerverhuur is dus een geld opleverende overbrugging van de tijd die het kost om de andere panden op te leveren.
Ik verwacht dat dit na 2 jaar einde verhaal is.
Terug naar het probleem:
Ik zie de leidingen naar de badkamer, wanneer ik een etage lager speur.
Dit zijn koperen leidingen en ik zie ook een aardklem zitten. Verder dan dat heb ik nog niet de tijd gehad om alles na te gaan.
De waterleiding tbv de douche, voorziet ook het bad en de toilet van water. Dus waarom zou de badkuip veilig zijn en de douchebak niet?
Ik heb ook al overwogen om een andere lamp op te hangen, maar omdat bij de lamp het dus al fout zou gaan (in het plafond?) kun je je afvragen of dat helpt. (neemt niet weg dat ik dat wel ga doen.)
Then again... Wát zit er dan fout in het plafond, als de leidingen van onderaf komen? En als er een leiding doorloopt door dat plafond naar een wastafel oid ook in die badkamer, die MOGELIJK langs de centraaldoos loopt en MOGELIJK een verbinding maakt, zou wederom de rest ook aan de spanning hangen, die dan MOGELIJK niet zou weglekken omdat de installatie MOGELIJK niet zou voldoen.
Ik probeer dus te tackelen wát het probleem dan is.
De verstandelijke vermogens (zeker op dat vakgebied) van de medebewoner maken verder uitvragen wat lastiger.
Hoewel verleidelijk...
Zouden we alsjeblieft niet de aandacht van de installatie willen afhouden door het ach en wee van de woningmarkt en de gemakzucht van huurbazen te bekritiseren? Dat is bekende materie.
Even een edit. (ik zag net dat ik dit niet had gepost vanochtend. STond nog op preview.)
De zaken aangaande de verbouwing en gebreken gaan via een jongen die de andere panden ook verbouwd. Alleen wanneer het om geld gaat, moet de eigenaar in de VS zijn toestemming daarvoor geven.