Op 20 oktober 2021 07:55:00 schreef HenkR:
Niet helemaal waar. Een Trolleybus heeft ook een tank met benzine en een verbrandingsmotor. Deze wordt gebruikt om in noodgevallen de bus naar een veilige plek te rijden.
niet allemaal hebben ze die volgens mij.. maar dat is zo`n klein motortje.. met een klein tankje dat het in het niet valt. motortje is diesel volgens mij.
Ik heb mijn NEN 9140 papieren en de gevaren van een elektrische auto na een aanrijding moet je niet onderschatten.
Het gevaar zit hem ook in geen rook geen vuur maar toch accu`s die beschadigd zijn en al stiekem bezig zijn met een reactie en ineens behoorlijk heftig ontbranden ontploffen.
elektrocutie is niet echt een groot gevaar de accu wordt bij aanrijding door grote contactors losgekoppeld van het voertuig. Anders is verwijderen van de accusleutel/ veliheids blok genoeg.. ook zijn zijn er lussen in HV bekabekeling als deze geknipt worden is de zaak spanningsloos.
echter je gaat niet rustig die loops zoeken als de accu al borrelt en rookt...
voorbeeld van documentatie voor brandweer.. waar en hoe te knippen..
https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/first_responders/2016_M…
[Bericht gewijzigd door
-chefke-
op woensdag 20 oktober 2021 08:20:53
(50%)