EOO again

Dit topic is gesloten

Beste Allen,

Zijn er door jullie reeds nog bestellingen geplaatst op Eoo B.V. of Oeo B.V.

Heb namelijk een hele aparte(onprofessioneel) factuur ontvangen. Producten zijn ook nog niet binnen. Duurt allemaal te lang en ze weten er niets van ?

Kunnen jullie me hierbij helpen of tips geven

Alvast bedankt

Mike

rob040

Golden Member

Ik heb er de laatste tijd regelmatig besteld en ben nu ook bezig een mail te sturen.
Echter, een factuur heb ik nooit gezien sinds hij in Mijdrecht zit en alleen via mail bestellingen aanneemt.
Je krijgt een bevestiging met prijzen en het verzoek geld over te maken.
Is dat wat jij ook hebt gekregen?

Het ook vakantietijd, misschien ligt het daaraan, of krijg je wel contact met hem?

Op 4 augustus 2021 20:35:18 schreef rob040:
Ik heb er de laatste tijd regelmatig besteld en ben nu ook bezig een mail te sturen.
Echter, een factuur heb ik nooit gezien sinds hij in Mijdrecht zit en alleen via mail bestellingen aanneemt.
Je krijgt een bevestiging met prijzen en het verzoek geld over te maken.
Is dat wat jij ook hebt gekregen?

Het ook vakantietijd, misschien ligt het daaraan, of krijg je wel contact met hem?

Hoi rob040,

Heb via Eoo B.V. besteld? Daarna zag ik deze website met wat er allemaal aan de hand was. Kan de bedrijf in Mijdrecht mij hiermee wel helpen?

gemaild welke stukken ik wou, betaald, en werd opgestuurd. correct geleverd

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
bprosman

Golden Member

EOO werkt met DPD, bij mij (Den Bosch) is DPD een ramp :-(. Mijn laatste pakketje van EOO eerder dit jaar is volgens mij 22 dagen onderweg geweest :-(
Als particulier heb ik geen factuur nodig, die zat er inderdaad ook niet bij.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
rob040

Golden Member

@Mike, het is me niet helemaal duidelijk of en hoe je een bestelling hebt geplaatst en wanneer.
Maar als er een bestelling loopt, dan heb je als het goed is een mail terug gekregen.
Dus Norbert in Mijdrecht zal je zeker kunnen helpen.

Leveringen gaan inderdaad met DPD, maar ik heb er zelf geen klachten over, ondanks dat ik niet ver van Den Bosch zit...

rob040

Golden Member

Nog even een update: 11 augustus 's-avonds een bestelling per mail gestuurd.
Op 12 augustus een mail terug met de prijzen en meteen betaald.
Vandaag geleverd, maar nu via DHL (brievenbuspakje).

Anoniem

Ik kom steeds op een website terecht waar de domeinnaam eoe.nl en eoo.nl beide tekoop staan. Is hij helemaal gestopt?

rob040

Golden Member

Nee, het is eoo-bv.nl (en oeo-bv.nl).
Still alive and kicking.

Anoniem

Dom, dat is ook zo er moet nog -bv achter :-)

bprosman

Golden Member

EOO lijkt inderdaad overgestapt te zijn op DHL. Vrijdag besteld (betaald) , gister in de bus. Communicatie verloopt prima maar inderdaad geen (BTW) bon die ik als particulier ook niet nodig heb.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
EricP

mét CE

Ouwe koe wellicht...

Wel spannend dat je geen BTW factuur krijgt. Terwijl er wel een BTW nummer op de site staat. Tevens incl. BTW. Wonderlijk...

Zal wel onder de K.O.R. 2020 vallen. Tot 20.000 Euro omzet / jaar niet BTW plichtig.

Ook onder kor mag/moet je volgens mij een btw bon afgeven indien gevraagd. De btw mag je dan alsnog gewoon in je eigen zak steken als subsidie aan kleine ondernemers die pas gestart zijn. Edit: Sorry, ik had het mis. Het werkt idd anders.

Maar... Een btw bon afgeven HOEF je niet ongevraagd te doen. Je mag gewoon zonder leveren en pas als de klant er om vraagt (verklaart ondernemer te zijn) een BTW bon maken.

De meeste bedrijven hebben door dat altijd een btw bon brouwen gewoon kostenefficienter is dan eens in de zoveel keer maatwerk moeten doen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat geen bon geven doen alle bedrijven die o.a. via Bol.com verkopen ook. Maar als zelfstandige heb ik die wel nodig en moet ik er altijd weer achteraan. Dat kost veel tijd.

pa3gws

Golden Member

Ik zit zelf onder kor maar je mag geen BTW factuur afgeven.
De klant als dat een bedrijf is kan dat wel in zijn administratie verwerken aldus mijn boekhouder. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 21 oktober 2021 08:18:16 schreef pa3gws:
Ik zit zelf onder kor maar je mag geen BTW factuur afgeven.
De klant als dat een bedrijf is kan dat wel in zijn administratie verwerken aldus mijn boekhouder. :-)

Kor en btw plicht hebben voor zover ik weet inderdaad niet direct met elkaar te maken.

Als de inventaris privé bezit is dan is het niet correct om btw te vermelden.
De factuur mag geen btw specificeren als eoo die niet afdraagt. En de zakelijke klanten kunnen die btw dus niet aftrekken bij hun eigen btw aangifte. Ze kunnen uiteraard wel gewoon bestellen en de kosten in de boekhouding opvoeren.

Of eoo omzetbelasting plichtig is dat is aan de belastingdienst en hangt o.a. van de omzet af. Als eoo langdurig voor grote bedragen btw facturen zou versturen zonder afdracht dan bestaat theoretisch de kans dat de belastingdienst met een navordering komt.

Laten we hopen dat het niet zover komt want het is een leuke collectie waar ik graag af en toe wat bestel.

pa3gws

Golden Member

Als je in de kor (kleine ondernemers regeling ) zit dan hoef je geen BTW af te dragen.
Maar je kan van jou inkoop facturen ook de BTW niet meer aftrekken en je mag op de factuur geen BTW vermelden.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
GJ_

Moderator

Of je in de KOR wil is eigen keus.
In de KOR mag je geen BTW rekenen. In plaats daarvan ben je verplicht 'factuur vrijgesteld van OB o.g.v. artikel 25 Wet OB' op je factuur te zetten.

Dus je verkopen-aan-consumenten worden voor de consument 21% goedkoper, en bij verkopen-aan-bedrijven heeft het geen invloed.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
pa3gws

Golden Member

Wat dacht je dat ik voor de consument het 21% goedkoper ga maken.
Normaal betaald de consument de BTW die 21% hou ik nu over. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Nee...

Ik doe eigenlijk hetzelfde. Ik ben al 24jaar BTW plichtig, maar bij verkopen aan het buitenland, steek ik de BTW in m'n eigen zak. Of eigenlijk. Als ik iets voor 100 euro verkoop, moet ik 17.36 BTW afdragen. Prima. Dat doe ik. Verkoop ik het voor 100 euro aan een buitenlander is daarmee de kous af. Je kan het verantwoorden als: Verzekeringspremie voor als de buitenlandse pakketjes zoek raken en ik het nog een keer moet versturen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wel als je gedurende het belasting-jaar over de Eur. 20.000 gaat.

Tidak Ada

Golden Member

@REW:
Buitenland is natuurlijk wat anders ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten