brainstormen

Ik ben een witgoedmonteur die af te toe behoefte hebt om, niet via dit forum, maar gewoon via een persoonlijk contact, ervaringen/ problemen/ etc uit te wisselen. Doel is om kennis te verrijken...leren van elkaar.
Zijn er meer die dat zouden willen?

Dit forum dient ervoor om je ervaringen uit te wisselen, anderen hebben er dan ook iets aan.

Sine

Moderator

Precies, Ik zou niet weten waarom je dat buiten het forum zou willen doen, behalve misschien om de geheimen(?) van het vak te bewaren?

Geen antwoord op je vraag, maar: brainstormen is iets anders dan "bij elkaar bier drinken en ervaringen uitwisselen". Het is maar dat je het weet :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Op 22 oktober 2021 22:41:19 schreef Enterprise100
Zijn er meer die dat zouden willen?

Je beschrijft een behoefte die ik wel herken ja.

[Bericht gewijzigd door M-i-c-h-e-l op zaterdag 23 oktober 2021 11:03:03 (36%)

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat het forum daar heel geschikt voor is, hoewel soms even kletsen ook leuk is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 23 oktober 2021 09:43:09 schreef flipflop:
Geen antwoord op je vraag, maar: brainstormen is iets anders dan "bij elkaar bier drinken en ervaringen uitwisselen". Het is maar dat je het weet :-)

Ik voel toch wel de behoefte om dat brainstormen MET bier te doen, al of niet met forumleden :-)

reading can seriously damage your ignorance

Sterker nog: ik denk dat brainstormen beter gaat met alcohol (ik trek het maar wat breder, hehe).

Verder lijkt mij een forum ook exact wat de TS zoekt, maar ieder z'n ding.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 23 oktober 2021 09:25:59 schreef Sine:
behalve misschien om de geheimen(?) van het vak te bewaren?

Dat kan ik wel begrijpen. Soms kun je wel iets vertellen aan iemand, maar is het handiger als het niet zwart op wit staat.

Sine

Moderator

Dat is niet helemaal (helemaal niet?) het idee van een open forum zoals dit.

Beste is om dat wel hier te doen, leert alle witgoed monteurs er wat van en daarbij de consument ook.. Euras is een systeem van Aswo waar alleen reparateurs onder elkaar zitten...(betaald)

maartenbakker

Golden Member

En dat heeft ook een forum, beter voor bedrijfsgeheimen denk ik... Maar ik kom er vrijwel nooit. Alleen als ik een specifiek probleem heb. Dat zal voor meer monteurs gelden, al zal daar vast ook wel een community rondhangen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Brainstormen zie ik als het uitwisselen van ideeën en niet als kennis met elkaar uitwisselen. Daarbij is circuits online een forum waar iedereen van leek tot techneut met de zoekfunctie al een antwoord voor het probleem kan vinden en als dat antwoord niet direct gevonden kan worden een vraag kan stellen. Dat maakt dit forum voor iedereen toegankelijk want veelal kan met de antwoorden een apparaat hersteld worden en hoeft zeg maar het wiel niet opnieuw uitgevonden te worden.

Ik lees "persoonlijk contact". Niet virtueel dus.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
maartenbakker

Golden Member

Forumdeelnemers kunnen persoonlijk contact hebben als aanvulling op het forum, bijvoorbeeld. Via het forum weet je alvast of je elkaar wat te vertellen hebt en conversatie via het forum kan als basis dienen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 24 oktober 2021 22:15:04 schreef Sine:
Dat is niet helemaal (helemaal niet?) het idee van een open forum zoals dit.

Ik heb er in het verleden weleens gezeik mee gehad. Via dit forum kwam het bij mijn leidinggevende uit.

@maus611 Hoe heb je die plooien glad gekregen?
Ik zie het als een voordeel voor het merk.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

En heeft hier de oude bekende K9 haast de kop gekost en is hier verdwenen.. kon kiezen om hier te stoppen of zijn baan opzeggen...

Op 25 oktober 2021 19:45:46 schreef EricN:
@maus611 Hoe heb je die plooien glad gekregen?
Ik zie het als een voordeel voor het merk.

Ik heb het weer verwijderd. Was overigens niet voor mijn huidige werkgever.

Er stond tevens niets bijzonders in over het merk, maar toch mocht ik even op gesprek komen.

maartenbakker

Golden Member

Op 25 oktober 2021 19:23:43 schreef maus0611:
[...]

Ik heb er in het verleden weleens gezeik mee gehad. Via dit forum kwam het bij mijn leidinggevende uit.

Daar hebben we dan weer een koffiehoekje voor :)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Op 25 oktober 2021 21:48:34 schreef smd:
En heeft hier de oude bekende K9 haast de kop gekost en is hier verdwenen.. kon kiezen om hier te stoppen of zijn baan opzeggen...

Ik meen dat hij is verdwenen omdat hij wat anders ging doen. Hij heeft althans een pseudoniem gekozen om hier toen nog wat rond te hangen maar onder dat pseudoniem heb ik hem ook nooit meer gezien.

Overigens zou ik (mijn) personeel juist aanmoedigen om kennis en anecdotes uit te wisselen, je wordt er een veel betere vakman van.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 26 oktober 2021 21:05:15 (14%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb in het verleden wel leuke en nare dingen meegemaakt zeker bij aan huis reparaties toen je behalve als reparateur ook nog de tijd kon nemen om echt met mensen in gesprek te gaan.