Siemens IQ700 WT46W262FG/05 Code E56 en E90

Ik heb een siemens droogkast IQ700, eerst gaf de droogkast code E56 bij nazicht heb ik een gesmolten relais gevonden in de powermodule ETP581043 Het was de relais dat verbonden was met de motor. Na het vervangen van het relais kreeg ik geen code E56 maar wel E90. Tijden waren ook al terug goed bij de verschillende standen. Maar na op start te drukken hoort U 5 klikken van relais en dan code E90. Manueel 220Volt op motor gezet en die draait.
Voor de zekerheid heb ik de 4 witte Chinese relais vervangen door OMRON relais van 9V.
Ook heb ik geprobeerd het test programma te starten door kiezer op stand 8 te zetten en de tweede toetst in te drukken en dan naar positie 9 te gaan maar dat lukt ook niet.
Weet iemand hoe ik service programma kan starten ?
Kan iemand mij helpen met code E90 ?
Zou het mogelijk zijn dat siemens in de software een protectie geeft ingebouwd, eenmaal E90 U verplicht bent module te vervangen.
Geeft misschien iemand een dump van de eprom van dit model ?
Geeft iemand een schema van dit model ?
Geeft iemand misschien zo een module ?
In bijlage vind U de module waar ik de vier witte relais al heb vervangen
Alvast bedankt voor de info hulp

had het verbrande relais een lage weerstand tussen spoel en contact? dat heb ik bij een dergelijk relais ook al eens gehad, en dan vond de besturing niet zo fijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat ook aangegeven in andere topic Testman, maar dan is waarschijnlijk een van de transistoren/ aanstuur array defect..

Nu is er +- 12 Kohm tussen het kontakt en de spoel vh relais
zie foto, wat zou er nog meer defect kunnen zijn ?

smd U spreekt over transistors, hebt U een schema ? Weet U welke transitor model er gebruikt word om de relais te sturen ?

Ik denk dat ik een defecte transistor heb gevonden, maar de vraag is nu wat is het model type ? Iemand een schema van een dergelijke module ?

12 K Ohm is IDD een defecte sturing dus.. Wat voor SMD code staat er op de transistor?? Was dit de transistor die ook aan defect relais hing??

Schema?? HAHAHAHA!! Nee helaas daar begint een fabrikant niet aan...

Nee het is een standaard opbouw van de printen, dus transistor is voor de hand liggend..

Maak eens een goed ingezoomde foto van de defecte onderdeel of de omringende.. wellicht weet ik het type of op te zoeken

Ik heb gekeken met een vergrootglas want foto nemen was niet duidelijk
ik denk dat ik zie t18 of t1B
een andere 1GW en nog een andere 5BW

Op 24 oktober 2021 22:32:22 schreef smd:
12 K Ohm is IDD een defecte sturing dus.. Wat voor SMD code staat er op de transistor?? Was dit de transistor die ook aan defect relais hing??

Schema?? HAHAHAHA!! Nee helaas daar begint een fabrikant niet aan...

Nee het is een standaard opbouw van de printen, dus transistor is voor de hand liggend..

Maak eens een goed ingezoomde foto van de defecte onderdeel of de omringende.. wellicht weet ik het type of op te zoeken

Zou ik deze SMD transistors mogen vervangen door een SMD BC847B of BC847C ?

T18 is een speciale Darlington transistor: PDTC143ZT moeilijk te meten maar goed te vergelijken met een andere er naast.
1G (w) is een BC 847
5B(w) is een BC807

Is er al een oplossing voor het probleem.

Ik heb net hetzelfde probleem verbrande relais.

relais alle 4 vervangen maar nog steeds foutcode E90

serienr WT47W560FG/02

Ik heb elk relais circuit apart manueel compleet getest, en er er was 1 deel dat niet goed werkte, en daar heb ik het stuur circuit compleet van vervangen smd transistors maar ook een smd weerstand in het controle retour circuit naar fpic , fysiek geen breuk te zien. Fpic test alle circuits in het begin, dus schakelt elk relais apart in achter elkaar en controleert of die schakelt, dus stroom naar elke relais spoel moet goed zijn, en het schakelkontakt moet goed gezien worden door fpic. Indien 1 van de relais kontakten niet goed en optijd gezien word krijgt U die error. Veel succes

Oftewel de transistor die het defecte relais aanstuurde vervangen alsmede de diode over de spoel en wat weerstanden in dat circuit.. 90% van de modules zijn goed te herstellen!!