32PFK4309 gevonden...

Zo licht in gewicht dat ik me afvroeg of het een meubelzaak-nep ding was*. Nog geen derde van het gewicht van een 37" die ernaast lag.

Ding werkt prima maar rechter helft is wat lichter qua beeld dan de linker helft. Even snel gegoogled, maar zag zo snel geen uitleg.

Is dat einde verhaal? Voldoet wellicht nog als spelcomputerscherm maar als bv. computermonitor werkt dit niet prettig.

Ik sluit niet uit dat het ook iets met kleur te maken heeft, maar de groene vlekken in bijgevoegd plaatje is (het Moiré effect?) door de camera veroorzaakt. Hopelijk is de verdeling precies door het midden wel te zien.

* 5,6kg om 23,2kg volgens Tweakers.

Is misschien te verhelpen door datalijnen te snijden op Tcon.. is een fout op een van de delen..

Hoe doe je dat 'doorsnijden'? Kom het vaker op CO tegen maar geen uitleg gezien waar voldoende info in staat waar ik het mee aan zou durven _/-\o_

Overigens TCON-flatcables losgehaald en met contactspray* schoongemaakt en volgens mij is het verschil in helderheid weg!
Er zijn nog wel vlekken te zien bij volledig wit beeld maar prima te gebruiken als extra TV (slaapkamer heeft nu een 24" computermonitor met een Chromecast, wellicht vervang ik die met deze 32")

*Kan mijn 'moderne' contactspray niet meer vinden, dus een Conrad Contact 60 spuitbus van 30 jaar oud gebruikt die aan de basis bijna is doorgeroest... Ach, als het werkt...

maartenbakker

Golden Member

Jep, aan die roest kun je zien dat het nog zuur is. Dat is niet de bedoeling voor dit soort werk!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

je had het nog beter met WD 40 dan kunnen doen.. Is niet OK dit en zou maar snel spoelen met wat anders...

Nou dat weer... 8)7

Er was een groot gebrek aan info op de spuitbus wat er nu in zit en dacht dat het altijd gewoon isopropanol was. Niet dus...

Kan dat ding (spuitbus) meteen de kliko in of is er wel een toepassing voor?

pa3gws

Golden Member

Kliko??
Klein chemisch afval toch zeker wel. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
maartenbakker

Golden Member

Kontakt 60 is alleen nodig voor behoorlijk geoxideerde contacten en is licht bijtend (oliezuur), niet beschermend. Er mogen nooit resten van achterblijven. Gebruik op plaatsen waar resten opgezogen kunnen worden dus niet goed verwijderd (pertinax print, potmeters) is taboe. Gebruik op andere plaatsen alleen als je goed na kunt spoelen met isopropanol of Kontakt WL.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."