Sony X707ES

Geachte meneer of mevrouw,
mijn mooie Sony X707ES is defect. Nadat ik eindelijk een laserunit had gekregen en geïnstalleerd, moest ik er helaas achter komen dat het servobord (Sony 1-641-810--21) in de buurt van de IC BA6297 ook was verbrand. Het zou me een genoegen zijn,
als ik mijn Sony kon repareren. Zou u mij een werkend Sony 1-641-810-21 servoboard kunnen verkopen?
Hoogachtend
Michael Schaefer

mel

Golden Member

Heb je dit naar de importeur gestuurd?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Henry S.

Moderator

Wij verkopen niets, probeer het eens in de V&A.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Wat is er "verband"? Een Sony part nummer geven levert meestal niks op.
Waarom was een nieuwe laser mogelijk de oplossing?

Zonder technische kennis valt er weinig zelf aan te sleutelen lijkt mij.

Hoi,
Bedankt voor de antwoorden. Ik ben opgeleid als radio- en televisietechnicus en heb lange tijd als studiotechnicus in de studio van Hamburg gewerkt. Mijn Sony X707ES werd gediagnosticeerd met een gebruikte lasereenheid bij Sony-AVC. Daarom de uitwisseling in een functionerende eenheid. De tweede fout zit in het servobord. Helaas kan ik geen schakelschema vinden voor de X707ES. Bijgevoegde foto's van het defecte bord. De rood omcirkelde IC's worden abnormaal heet. De BA6297AF is al omgewisseld zonder succes. Heeft iemand nog een idee?
saba777

maartenbakker

Golden Member

Ik zou beginnen om aan de hand van het schema de voedingslijnen naar het servoboard nameten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."