Sherwood pickup PD-701B

Goede morgen .Kreeg gist deze pickup binnen .Om er een nieuwe naald in te zetten .Maar de pickup deed helemaal niks .Was het IC-lA 5515.Er uit gebrand Nu kan ik deze nergens vinden.Het ic zit op het smalle printje waar de 2 instel potmeters zitten voor de motor spanning .Daar zit nu dus een enorme sluiting .Nu is mijn vraag is dit IC nog leverbaar mvg Auke

Op Ebay.de vind je ze nog wel. Het lijkt een beetje op een TDA1059. Als je de LA5515 niet kunt krijgen (en de TDA1059 wel) kun je misschien ombouwen.

Groeten, Ron.

Hubie

Special Member

Elektrabreda.nl electrabreda.nl heeft nog 2 stuks op voorraad.

[Bericht gewijzigd door Hubie op vrijdag 12 november 2021 09:54:52 (20%)

Goede morgen wat kosten die per stuk? Heb de website net gevonden .Als ik het type in vul LA-5515 .komt er geen resultaat mvg Auke

[Bericht gewijzigd door dokterhh op vrijdag 12 november 2021 09:57:11 (48%)

vergeten

Golden Member

Op 12 november 2021 09:42:36 schreef dokterhh:
Goede morgen wat kosten die per stuk? Hier is mijn E.mail ................@hotmail.com mvg Auke

Zet nooit je emailadres open en bloot in een forum, is het beste recept voor veel spam. Je kan je bericht editen met de editknop en het weghalen.

Wat ik niet begrijp is dat je het NIET openbaar in je profiel zet maar WEL openbaar in het forum! :)

Plaats het in je profiel, daar wordt het grafisch weergegeven, dat is veilig, want je moet het dan overtypen! Spambots kunnen dat niet.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Het is gelukt De bestelling is geregeld .Dank voor de informatie afz Auke

Hubie

Special Member

Motor en printje even doormeten voordat je de nieuwe erin zet lijkt me verstandig...

vergeten

Golden Member

Daar zit nu dus een enorme sluiting .Nu is mijn vraag is dit IC nog leverbaar mvg Auke

Zoek ook eens naar de oorzaak!
Het IC op het printje lijkt jarenlang flink te zijn mishandeld, gezien de ernstig bruin/zwarte plek rondom.
Staat dat IC altijd onder spanning, ook in de uitstand?
Misschien is er wel een (motor)eindschakelaar die niet goed meer werkt zodat er altijd een (rust)stroom loopt door de motor.

Als je dat niet aanpakt gaat de nieuwe ook weer langzaam hemelen.

EDIT:
Ergens door staat het IC langdurig (teveel)vermogen te verstoken, dat is de hoogstwaarschijnlijke oorzaak.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Heb jullie reactie even gelezen klopt ,Ga alles na lopen en inderdaad die schakelaar tussen de arm was inderdaad stuk , Meten is weten bedankt voor jullie informatie mvg Auke

Als de arm nu in de Rust stand staat .Hou ik nog 5 volt op dat sturing printje staan En de motor is op 1 kant los gekoppeld? En als ik de Arm dan inschakel staat de spanning op 16 volt.

Deze voeding print .Daar blijft 5 volt na de motor sturing print op staan .Dan zit die rust stroom in die kleine trafo ? Dan moet er maar een spanning schakelaartje tussen .Of is er nog een andere optie .mvg Auke

vergeten

Golden Member

Op 12 november 2021 12:42:40 schreef dokterhh:
Deze voeding print .Daar blijft 5 volt na de motor sturing print op staan .Dan zit die rust stroom in die kleine trafo ? Dan moet er maar een spanning schakelaartje tussen .Of is er nog een andere optie .mvg Auke

Er mag best ergens spanning op staan, als de stroom maar erg laag is dan kan het geen kwaad.

Vermogen = spanning x stroom

voor het IC betekend dit:

ingangsspanning min uitgangsspanning x de stroom,
is het vermogen wat hij voor zijn kiezen krijgt.
Als dat teveel is krijgt hij het erg warm, zie de verkleurde print!

Het IC mag volgens de datasheet maar 1 watt verwerken bij maximaal 100mA.
Daarmee ligt het verschil tussen ingang- en uitgangsspanning vast op 10 volt bij 100mA, 20volt bij 50mA etc.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Goede middag ,ja klopt .Maar als ik niks op de voeding hang .Geeft die nog 5 volt . na de 4 dioden en die Elco ? Terwijl die Switc shakelaar um onderbreekt ?Maar zal na het weekend die LA-5515 .Wel binnen hebben .Dan weer alles na lopen .Goed weekend daar afz Auke